Top 10 Calorie Burning Cardio Exercises

19 apr

Styrketræning er vigtigt for mig, men det er cardiotræning i den grad også. Hvis jeg kun har nået at styrketræne, kan jeg få vildt dårlig samvittighed. Elsker at bevæge mig, få sved på panden og tænke på alt det jeg forbrænder.

Mine yndlings cardio exercises er klart løb, crosstrainer, step, thai bo (eller anden kampsport) og svømning. Sjipning er noget af det hårdeste jeg ved, men jeg er bare SÅ dårlig til det, da jeg hele tiden falder i rebbet og så ødelægger jeg den gode stime.

Hvad er jeres yndlings cardio exercise?

20 kommentarer to “Top 10 Calorie Burning Cardio Exercises”

  1. anonym 20. april 2012 hos 00:30 #

    Hej 🙂
    Jeg ville høre om i gad at lave et indlæg om at få trænet sine ”lår og balder” så de ser mere tonede og muskuløse ud..
    Jeg har nemlig haft lidt problemer med at finde ud af hvor ofte og hvor mange sæt. man skal tage osv..
    Faktisk synes jeg det er de to sværeste punkter at træne på kroppen, da balderne er vand til at man sidder ned 🙂
    – Btw JEG ELSKER AT LÆSE JERES BLOG :)!!!

    • Fit For Livin 20. april 2012 hos 08:51 #

      Det vil jeg i hvert fald notere 🙂 Ind til da kan du evt. blive inspireret af de øvelser jeg bruger til baller og lår i mit træninsprogram https://fit4livin.wordpress.com/2012/03/24/mit-traeningsprogram/#comments. Dertil er squats og lunges nogle af mine alltime yndlings benøvelser, da man hurtigt kan se en forskel ved dem 🙂

      Og tusinde tak for din søde kommentar 🙂

  2. Sara 19. april 2012 hos 21:29 #

    Jeg går til kampsport og løber en smule. Har også lige fundet rulleskøjterne frem fra skabet. Det er en af de bedste ting ved foråret.. 🙂

    • Fit For Livin 20. april 2012 hos 08:46 #

      Elsker kampsport! Du har ret, rulleskøjter og forår er den perfekte kombinantion 🙂

  3. Amalie 19. april 2012 hos 16:04 #

    Uh, elsker at cykle, svømme og stå på rulleskøjter. Måske man skulle købe sig et par, her til det gode vejr! 😀

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 17:53 #

      Rulleskøjter er virkelig god motion og samtidigt sjovt 🙂 Synes klart du skulle købe et par til når sommeren kommer. Jeg gad også godt have et par, men jeg har kun haft Bauer og de var rimlige dyre mindes jeg.

  4. tine1010 19. april 2012 hos 15:27 #

    Åååh, der er jo så mange! 🙂
    Men især step fit, LØB!, spinning, svømning – hvad vil du mene mht. kettlecross – ligger det ikke sådan i mellemkategorien mellem styrketræning og cardio? 🙂

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 17:50 #

      Kettlecross er virkelig hårdt og vil mene der er utrolig meget cardio indover, så det kan sagtens betegnes som cardio på lige fod med nogle af de andre. Det er næsten lige så hårdt som crosstraining, og det fede er man både får styrke og puls. Kunne være man skulle prøve det igen 🙂 Træneren skræmte mig bare væk sidst, hehe 😉

      • tine1010 19. april 2012 hos 21:26 #

        Ej, tag endelig til det igen! Der er virkelig stor forskel på instruktørerne 😉
        Det er sjovt, for jeg synes faktisk at kettlecross er hårdere end crosstraining, men måske er det fordi jeg efterhånden kender øvelserne så godt og så har jeg kun været til en introtime ved crosstraining – det er nu nok det 😉

        http://liseogtine.wordpress.com/

      • Fit For Livin 20. april 2012 hos 08:45 #

        Det må jeg gøre, havde nok en dårlig oplevelse dengang 🙂 Hvor hårdt det er afhænger også meget af træneren. Jeg har også været på crosstraining hold, hvor det ikke var lige så hårdt og andre gange er jeg ved at dø 🙂

  5. Kirstine 19. april 2012 hos 14:01 #

    Jeg er også glad for løb.. Elskede også spinning, men mit knæ kan ikke holde til det mere 😦

    http://kirstinefallah.blogspot.com/

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 17:49 #

      Øv med spinning 😦 Det er virkelig træls når man har fundet noget man kan lide. Men godt du så kan løbe i stedet 🙂

  6. nana kyhn 19. april 2012 hos 10:47 #

    når vi nu bor i Danmark må jeg sige løb, som jeg er meget glad for og gør en del – for som du selv siger, man føler man får noget ud af det når man sveder.. og så nyder jeg også bare at fare igennem landskabet og føle at intet kan stoppe mig og at jeg har kontrol over mt liv 🙂 boede jeg i østrig, norge, sverige osv ville det nok være skiløb! elsker at stå på ski og har gjort det en del år.. men kun én uge om året ;-/ aerobic må være nr 2, når det er i DK – jeg er bare ikke så god til at skulle indrette mig på bestemte tidspunkter..:-)

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 11:01 #

      Jeg forstår godt du har løb som favorit, især i Danmark, og vil sådan ønske jeg også elskede det, for følelsen lyder fantastisk. Jeg kan ikke stå på ski ret godt, selvom det virkelig er en god workout 🙂

  7. http://www.christinahave.dk/ 19. april 2012 hos 10:35 #

    Hvordan regner man det ud? Altså hvis jeg nu vejer 55 kg, hvor meget forbrænder jeg så ved svømning osv? 🙂

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 10:59 #

      Du vejer ca. 120 lbs så, og vil forbrænde ca 472 kcal. ved en times svømning 🙂 Husk det kun er et estimat og andre faktorer også spiller ind. Du kan altid søge på “kg til lbs” på google 🙂

  8. Simone 19. april 2012 hos 09:52 #

    Lbs er den lidt ulogiske forkortelse for pund, mener jeg. Jeg har sent og lidt modvilligt måttet erkende, at spinning (bodybike osv.) er hamrende effektivt. Jeg har altid syntes, det var lidt fjollet at sidde i en glastank og kampsvede op og ned ad hinanden på den måde, men det er altså virkelig god træning. Det er også nemt at udføre og gør man det rigtigt, er risikoen for skader lille. Ville ønske, jeg kunne blive en god løber, men det har efterhånden givet op på 😉

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 10:11 #

      Spinning er super effektivt, men jeg keder mig sådan 😦 Tror det er fordi man ikke koncentrerer sig så meget (jeg gør ikke). Ved thai bo og step skal jeg koncentrere mig så meget om trin og serier, at tiden flyver afsted 🙂 Jeg er heller ikke en god løber og tror aldrig jeg bliver det – jeg keder mig for meget.

  9. anne 19. april 2012 hos 09:31 #

    Måske et dumt spørgsmål… men hvad står lbs egentlig for? 🙂

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 10:10 #

      Yes, Simone har ret, det forkortelsen for pund 🙂 Ud fra din vægt kan du få et estimat af hvad du forbrænder på en time 🙂

Skriv et svar

