Super planke!

17 apr

Jeg elsker at finde nye varianter af planken, da det er en af de mest effektive helkropsøvelser efter min mening. Man styrker simpelthen så mange forskellige områder. Se eventuelt tidligere indlæg om planken som træningsøvelse lige her for flere varianter.

Jeg kendte ikke til denne variant før jeg var til crosstraining. Den gør altså virkelig nas dagen efter hvis man laver tilpas mange. Det gode er, at den nemt og hurtigt kan udføres derhjemme, da den kun kræver dig selv og din krop. Prøv den, I vil ikke fortryde 🙂

10 kommentarer to “Super planke!”

  1. C.J. 17. april 2012 hos 21:01 #

    åh ja, jeg er også vild med denne øvelse 😉 . Jeg er gymnast og vi har brugt den meget til træning – her kalder vi den også spiderman. Øj, den er er hård når man skal fra den ene ende af hallen til den anden. Lækkert ;D

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 21:26 #

      Den er så hård, men kroppen arbejder virkelig igennem og det kan vi lide 🙂

  2. Marie 17. april 2012 hos 18:23 #

    Jeg er lige blevet ny læser og er SÅ glad for, at have blogs som jeres (i er nummer to på listen) som er på min daglige bloglovin-læsning. I får mig virkelig til lige at tænke én ekstra gang mens jeg sidder og propper mig foran computeren. Jeg er det seneste år gået fra “almindelig” til “overvægtig” og det piner mig SÅ meget. Jeg er begyndt at træne men det går stadig kun én vej og det er den forkerte. I bund og grund ved jeg jo godt det handler om, hvad jeg stopper indenbords. Jeg har virkelig en svaghed for kulhydrater og forstår ikke hvad jeg ellers skal spise. SPECIELT ikke til morgenmad. Morgenmad er virkelig det vigtigste for mig og det er alt afgørende for, om jeg får en god dag eller ej. Derfor synes jeg bare en bolle med pålægschokolade er sååå lækkert og dejligt hurtig energi. Men det synes min mave bestemt ikke.. Når jeg spiser for mange kulhydrater (specielt hvidtbrød) så ser det virkelig ud som om, at jeg skal føde tvillinger 😦
    Jeg har lige kigget jeres mad indlæg igennem og kan umiddelbart kun finde et indlæg om morgenmad. A38 med havregryn, bananer, rosin osv og bare tanken om at skulle klemme en banan og rosiner ned om morgenen giver mig virkelig dårlige nerver. Hvad ville der ske, hvis jeg byttede a38 ud med f.eks. yoghurt med smag? Er der evt. muligheder for andre alternativer? Og hvad er egenligt bedste at spise når det kommer til brød? Jeg synes engang jeg havde success med knækbrød(rigtig mørkt) men ved ikke, om det bare var noget jeg bildte mig selv ind. Håber i vil svare 🙂

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 20:56 #

      Først og fremmest velkommen til 🙂 Vi er helt vildt glade for du har lyst til at blive hængende.

      Det er super flot du er gået i gang med træningen, og forstår godt at kosten kan være rigtig svær, men det handler i bund og grund om tilvænning og at finde nogle sunde alternativer som du kan lide 🙂

      Morgenmad er også det vigtigste måltid for mig, og derfor er det så vigtigt det er noget der giver en energi til resten af dagen. En bolle med pålægschokolade smager skønt, men holder dig ikke mæt længe og man bliver ofte oppustet. Min morgenmad er rigtig nok med A38, men der er mange alternativer til det 🙂 Fx kan du erstatte A38 med yougurt med smag. Fx har Cheasy lavet nogle med vanilje, banan og frugtsmag hvor der vidst kun er 0,1 % procent fedt i og der er det samme antal kalorier som med A38. Og der er ikke meget i. I morgen vil jeg lave et indlæg med alternativer til min morgenmad, så man har noget ar vælge imellem. Du kan sagtens spise brød hvis det er groft. Fx kunne du starte dagen med en skive rugbrød (evt. ristet) med fedtfattigt ost på. Så kun du tage et æg til (enten scrambel, hårdkogt m.m.) Det mætter godt og giver dig energi til dagen, og du får både kulhydrat, protetin og fedt i mindre grad at starte dagen på.

      Angående brød er det bedre jo mere groft det er. Det mætter bedre og du bliver ikke oppustet på samme måde. Du kan enten bage dine egene sunde boller (se evt. vores opskrift) eller du kan spise knækbrød/rugbrød som alternativ til det hvide brød 🙂

  3. C.B 17. april 2012 hos 11:34 #

    Planken er en af mine yndlings-øvelser! ELSKER hvordan jeg straks kan mærke, at den hjælper. Følelsen er så god bagefter 🙂

    Har netop startet en blog op med fokus på mine sidste 3 kilo, som gerne må forsvinde 😉 Håber at I vil følge med, det ville være super dejligt. http://www.naestenklar.wordpress.com

    Og endnu engang – TAK for en fantastisk inspirerende blog! I gør det så pisse godt.

    Kærligst

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 14:47 #

      Man kan nemlig mærke den med det samme, skønt! 🙂 Jeg tjekker din blog ud med det samme og lyder spændende med de sidste 3 kg. 🙂

  4. Jonathan 17. april 2012 hos 11:24 #

    Superplanken lyder hård men kald den istedet spider-man pushup det vil få folk til at lege med øvelsen lidt mere ;D

    De samme øvelser med mange forskellige navne :b

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 14:46 #

      Kært barn har mange navne 🙂 Det vigtigste er at folk kan se hvad man skal gøre på billedet. Mindes den hed noget helt tredje til crosstraining faktisk. Jeg har bare kaldt den super planken i og med den hedder det på billedet og virkelig er en super øvelse 😉

  5. fitandfashion 17. april 2012 hos 10:29 #

    Den lyder ond men effektiv 😉

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 10:38 #

      Den er virkelig effektiv 🙂

Skriv et svar

