Wishlist: Nike Free

16 apr

Nu går turen jo snart sydpå og det indbyder til shopping. Jeg shopper aldrig så meget herhjemme, mest fordi jeg synes udvalget er kedeligt og de items der ikke er kedelige ejer halvdelen af Århus. Det jeg helt klart skal købe i Rom er nye Nike Free. Jeg har allerede et par som jeg købte i Barcelona i januar, og jeg har aldrig været så glad for et par træningssko før. Jeg løber meget bedre fordi de ingenting vejer og så er de jo overdrevet fede.

Men hvilket par skal jeg vælge denne gang? Min plan er de skal være blå, men nu må vi se. Andre lande har heldigvis et meget bedre udvalg og så er de en del billigere. Jeg gav 800 kr. for mine sidst og det synes jeg ikke er dyrt.

Hvad synes I om Nike Free hypen? Ejer I måske selv et par?

 

40 kommentarer to “Wishlist: Nike Free”

  1. Jasmina 21. april 2012 hos 22:44 #

    Jeg elsker Nike Free og har så mange par at jeg ikke kan tælle dem!
    Er så heldig at have en kæreste (prof. fodboldspiller), der har en sponsor-kontrakt med Nike, så jeg får alt fra Nike gratis. Helt klart de bedste løbe-, trænings- og hverdagssneaks jeg har 🙂

    • Fit For Livin 22. april 2012 hos 09:20 #

      Ej hvor fedt, gad godt det var mig 🙂 Totalt sejt med prof fodbold kæreste og Nike gratis. Det er da en fantastisk fordel 🙂

      • Jasmina 22. april 2012 hos 13:33 #

        Ja, det er super lækkert! 🙂

  2. minslankekur 19. april 2012 hos 17:49 #

    Jeg elsker nike free, men kan absolut ikke løbe i dem, jeg skal have masser af stabilitet og pronationsstøtte, og det får jeg absolut ikke i dem. Jeg har 2 par, og dem blev jeg faktisk forbudt at gå i på min tidligere arbejdsplads fordi de øvrige fysioterapeuter fik ondt i fødderne af at se hvordan jeg gik i dem (ja de var nørdede, det ser ikke åndsvagt ud når jeg går i dem!)

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 17:56 #

      Jeg kan godt følge dig i der ikke er meget stabilitet, og hvis jeg løb meget vil jeg klart supplere op med et andet par 🙂 Kan du så ikke bare bruge dem til dagligt eller bruger du dem slet ikke længere?

      • minslankekur 19. april 2012 hos 18:31 #

        Jeg bruger dem… jeg går næsten ikke i andet 😉 På arbejde primært, lækkert med et job hvor folk forventer at man dukker op i sporty tøj og sneaks.. comfy!

  3. Rikke 19. april 2012 hos 15:46 #

    Har lige været i New York.. og der er indtil nu røget et par Nike Free med hjem hver gang jeg har været derovre… det er en klar favorit! Når det er sagt så er Adidas’ “barefoot” sko også udemærkede.. bruger dem i mit arbejde som fysioterapeut, og de består 🙂

    Har købt Nike Free TR Twist i rød denne gang.. de er SÅ lækre at have på!! Finessen omkring anklen (elastik) gør at man føler det som en strømpe.. det er lågsus 😉

    • Fit For Livin 19. april 2012 hos 17:52 #

      Århh heldige dig med NY, vil jeg så gerne besøge 🙂 Og hvor er det fedt med Nike Free. Kender ikke TR Twist, er det en ny model? De lyder i hvert fald mega lækre. Adidas Barefoot er det dem der er formet som en fod? De skulle virkelig også være behagelige 🙂 Jeg glæder mig til jeg får flere par herhjemme.

      • Rikke 21. april 2012 hos 13:55 #

        Det er Nike Free 5.0, så de er splinter nye 🙂 De var lige kommet i butikkerne i NYC i hvert fald..
        Kan kun sige at du ikke vil fortryde at tage på besøg derovre! Mente egentlig bare at Adidas også har en “barefoot” collection (ligesom Nike Free er en sko-pendant til fivefingers – dvs minimalistisk sko).. har selv Adidas Chill, som er ganske udemærket – men de fås helt klart ikke i ligeså fede modeller som Nike Free.. Det er jo et mekka af forskellige designs! Love it!

      • Fit For Livin 22. april 2012 hos 09:12 #

        Dem kender jeg slet ikke, må tjekke dem ud med det samme 🙂 Jeg ved jeg skal derover engang, vi skal bare lige have sparret op. Så skal der shoppes træningssko 🙂

  4. Anne-Sofie 17. april 2012 hos 10:45 #

    De midterste blå er virkelig flotte! Lækre til sommerbrune stænger 😉
    Jeg har selv to par, hvor jeg bruger det ene par som arbejdssko som alternativ til Converse. De er fantastiske at gå i – selv efter at have haft dem i snart et helt år, hvor jeg har gået i dem hver eneste dag. Fantastiske sko!

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 14:44 #

      Ja, det er også mine favoritter 🙂 Forstår godt du bruger dem til hverdag, de er jo sygt behageligt og samtidigt helt vildt fede 🙂

  5. Dina 17. april 2012 hos 10:12 #

    Elsker Nike free skoene. Har selv et par, og regner stærkt med, at der skal flere på min skoreol 🙂

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 10:38 #

      Jeg kan heller ikke få nok 🙂

  6. Maja 17. april 2012 hos 09:03 #

    Jeg ejer et par Nike Free Run 2+ (billedet i midten) bare i lilla og neon-gul! Er simpelthen så glad for dem, det føles virkelig som om at man ingen sko har på under træning – de er så lette. Kan varmt anbefale dem 🙂

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 09:12 #

      Det er lige præcis det jeg elsker, at de inten vejer og man nærmest flyver afsted 🙂

  7. crinarosenvinge 17. april 2012 hos 07:09 #

    Jeg har et par LiveStrong Nike Free Run 2+, som jeg købte i USA for et år siden. Jeg bruger dem ikke til løb, men til at skyde i. Jeg elsker dem! De er så gode at have på, og jeg kunne godt have flere Nike Free bare til at gå i til hverdag!

    http://www.crinarosenvinge.wordpress.com

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 09:12 #

      Skyde? 🙂 Jeg kunne også sagtens gå i dem til hverdag, de er SÅ behagelige 🙂

      • crinarosenvinge 17. april 2012 hos 16:22 #

        Jaa, jeg skyder med bue fuldtid lige pt., for at komme med til OL til sommer. I morgen finder jeg ud af, om jeg kommer med eller ej :-)!

      • Fit For Livin 17. april 2012 hos 16:31 #

        Ej hvor sejt! Og OL er da sindsygt stort, krydser fingre 🙂

      • crinarosenvinge 17. april 2012 hos 20:43 #

        Tusind tak skal du have!
        Med elitesport følger megen træning og styrketræning og selvfølgelig også fokus omkring madvaner, så jeg blev meget inspireret og nødt til at følge jeres blog! Den er supersej! 😀

      • Fit For Livin 17. april 2012 hos 20:57 #

        Du må virkelig være stærk i armene, det gad jeg godt jeg var 🙂 Fedt vi kan inspirere dig, tusind tak 🙂

      • crinarosenvinge 17. april 2012 hos 21:10 #

        Hehe, det er faktisk mere i ryg og skuldre, men ja – styrke er en væsentlig del af vores træning 😀 det er fantastisk!

  8. Julie 16. april 2012 hos 22:13 #

    Jeg har Nike Free Run +2 og er meeeget glad for dem. Bruger dem ikke til løb udenfor – kun til løb på løbebånd, crosstraining og hold-træning. Men jo – de er hypede, men ikke hypede uden grund. De er jo flotte at se på og de er gode at have på og træne i 🙂

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 09:11 #

      Enig, de er ikke hypede uden grund, synes også de er rigtige gode at træne i 🙂

  9. Nanna 16. april 2012 hos 21:50 #

    Må hellere indrømme at jeg er blevet så vild med jeres side, at den nu har overtaget ‘startsiden’ i stedet for google :o) super motiverende altid at blive ledt hen på denne side, og jeg elsker de gode trænings og mad råd I giver!!

    • Fit For Livin 17. april 2012 hos 09:10 #

      Det er nok det største kompliment vi har fået i bloggens historie, mange tak 🙂 Vi er super glade for du har lyst til at starte dagen ud med vores side 🙂

  10. MaiaBjerregaard 16. april 2012 hos 21:21 #

    Jeg kan overhovedet ikke finde rundt i det. Er der ikke 2-3 forskelliger sports mærker der kører med sådan nogen ”specielle magiske sko”? Først kom Reebok, og nu Nike Free. Ikke for at gøre det mere spændnende hedder de der sko også en masse tal. Fx. 2.0 osv.
    Altså, hvis man ikke forstår det, så bliver det squ indviklet 😀
    Men jeg synes skoene er fede :D..

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 21:30 #

      Free er vidst ikke “magiske” som Reebok mener deres Easytones er. De er primært kendt for designet og det at de er lette i det. Men det er forvirrende, især med alle de tal 🙂 Der kommer jo en ny udgave hver uge nærmest.

  11. Anne 16. april 2012 hos 21:16 #

    Ja Free har været utroligt hypet og er det også stadig. Hvis der er Free man vil have så ville jeg vælge den model der hedder Free Run+2 for den er mere stabil end de andre modeller. Stadig ikke beregnet til længere løbeture men sådan lidt fritidsløb på flad jord eller løbebånd. Men ja jeg synes også mine Free var super dejlige i starten men så prøvede jeg Lunarglide og de er bare meget bedre 🙂

  12. Anne 16. april 2012 hos 20:42 #

    Jeg havde et par helt sorte men de er blevet skiftet ud med et par nike lunarglide +3 fordi de var helt slidt igennem. Jeg har aldrig løbet i nike free fordi de er alt for ustabile til mig og jeg blev i det hele taget frarådet at løbe i dem for de er slet ikke beregnet til det. Så jeg vil anbefalet nike lunarglide fordi de støtter mere og retter op på en skævhed jeg har i fødderne. De er næsten lige så lette som nike free men de er så meget mere behagelige og meget bedre at træne og løbe i. De er lidt dyrere end nike free men de kan fåes forholdsvist billigt på loebeshop.dk (de har også mange andre sko selvfølgelig)

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 20:47 #

      Jeg løber ikke professionelt eller særligt langt, og jeg løber primært på løbebånd og bruger crosstrainer og det er de rigtige gode til, altså inddørsbrug i mindre grad. Hvis jeg løb længere strækninger vil jeg helt klart have besøgt en butik inden, så jeg fik de rigtige og undgik skader 🙂 Jeg kender ikke til Nike Lunarglide, men de lyder rigtig gode 🙂

      • Anne 16. april 2012 hos 20:56 #

        jeg løber heller ikke langt eller noget i den stil. Jeg har faktisk først lige lært at løbe igen efter en knæskade. Jeg brugte også mest nike free til crosstraineren men efter jeg begyndte til thai bo kunne jeg mærke jeg skulle have noget mere stabilt på fødderne og noget som var mere stødabsoberende, så derfor købte jeg lunarglide +3 da jeg skulle have nye træningssko. Der er vildt mange lunar modeller så det er lige med at finde ud af hvad der passer til en. De kommer også i en model som ligner nike free ret meget, de hedder lunarswift+2.

      • Fit For Livin 16. april 2012 hos 21:02 #

        Har lige googlet dem og de er da vildt fede 🙂 Jeg synes Free er gode, måske fordi dem jeg havde før var dårlige, men jeg kan godt se de ikke har alverdens støtte. Jeg tror på mange måder det blot er en hypet sko selvom jeg synes de er virkelig gode. Det er jo tydeligt at det er designet der har solgt skoen først og fremmest 🙂

  13. Kathrine 16. april 2012 hos 20:37 #

    De er vildt fede! Især i blå! (-: Jeg skal have nye løbesko, de andre er efterhånden 10 år gamle. Jeg tror bare jeg er nødt til at skulle i specialforretning og have tjekket hvordan jeg løber og så købe sko derefter. Har dumme hofter ;(

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 20:44 #

      Det er altid en god ide at tage forbi en specialforretning og få lavet en løbetest osv, så man får de rigtige 🙂 Men de er virkelige fede 🙂

  14. Kirstine 16. april 2012 hos 20:28 #

    Jeg har endnu ikke et par, men jeg gad SÅ godt!!! 🙂

    http://kirstinefallah.blogspot.com/

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 20:30 #

      Det forstår jeg godt du vil, de er også fede 🙂

  15. Cecilie 16. april 2012 hos 20:27 #

    Jeg har de blå og orange i midten, og de er bare så flotte! Man bliver i godt humør når man ser på dem!! 🙂

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 20:30 #

      De er vildt fede og lyser helt op 🙂 Vil helst have dem i en stærk neonfarve som mine nuværende. Smiler hver gang jeg kigger ned, hehe.

Skriv et svar

