We love to travel!

16 apr

Ligesom vi elsker sund kost, motion og velvære, er vores anden store passion at rejse. Vi kan slet ikke få nok og er afsted mange gange hvert år. I januar var vi i Barcelona i 5 dage for første gang (fantastisk by btw) og om 2 uger tager vi på vores næste eventyr. Problemet er imidlertid at den sunde kost altid bliver tilsidesat på ferier. Men det accepterer vi også. Tilgengæld går man så meget, at motionen stadigvæk er i fokus.

Thailand 2009

Vi tager afsted om et par uger til mit andet hjem, Rom i Italien. Det er min yndlings hovedstad i Europa og jeg besøger den hver eneste år. Vi plejer at være afsted et par uger, men i år er vi afsted i en uge og er udelukkende i Rom. De andre år har vi besøgt Capri og taget nogle afslapningsdage ved Amalfikysten. Hold nu op jeg glæder mig, bla. til at shoppe i den største Zara jeg nogensinde har set (ELSKER Zara), spise en masse italiensk mad, suge alle de sydeuropæiske indtryk til mig og bare slentre rundt i en hel anden verden.

Som om det ikke var nok, tager vi afsted igen i slutningen af maj på krydstogt. Vi elsker at cruise, da man ser så mange smukke steder på kort tid og lever et luksusliv på skibet. Så sent som i august var vi på krydstogt i Caribien, som vi altid havde drømt om. Vi starter med nogle dage i Malaga og sejler derefter afsted i en uge, hvor vi vil besøge Valencia, Rom, Pisa og Korsika. Kan slet ikke vente!

Sidst men ikke mindst skal vi til Firenze i slut august. Vi er nemlig inviteret til det smukkeste bryllup og ser det derfor som en perfekt anledning til at besøge skønne Firenze som ingen af os har besøgt. Så har vi vidst også rejst nok for i år;)

Er vi de eneste der prioterer rejser meget højt, og holder I den sunde linje på ferier eller er I fuldstændinge ligeglade?

Capri 2009

Pisa 2008 i forbindelse med et krydstogt i middelhavet

Budpest 2010

Pompei 2011

Rom 2011

Krydstogt i Caribien 2011

Rom 2011

Budapest 2010

Krydstogt 2011

Mexico 2011

Thailand 2009

Thailand 2009

 

21 kommentarer to “We love to travel!”

  1. :-) 16. april 2012 hos 21:01 #

    Har du ikke et par rejse/shoppe/spise tips til Rom? Har været der for et par år siden og tager afsted igen på Torsdag, men kunne godt bruge en andens erfaringer 🙂

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 21:27 #

      Jo selvfølgelig 🙂

      Gode lokale restauranter: Nu ved jeg ikke hvor I bor, men vi spiser altid bagved Colosseum. Tag aldrig frontrestauranter hvor de prøver at hverve dig, for så er det en turistfælde. De bedste steder er der hvor der er fuldstændig fyldt og man selv skal opsøge tjenerne for at få plads. Min ynglingsrestaurant er Lugis/Lucis(?), der ligger et par gader bag Colosseum. Gode priser, fantastisk Italienerstemning og fantastisk mad, specielt deres Tiramisu.

      Sightseeing: Colosseum er flottere udefra end indefra. Der er SÅ lang kø til at komme ind og jeg synes ikke det er pengene værd, men det er nok en smagssag. Mustsees er Peterskirken, Castel Sant Angelo, Pantheon, Catacomberne (man skal gå lidt efter dem), Capuchin Church (alt er lavet af menneskeknogler – scary!) m.m. Det fede ved Rom er at man bare kan gå, og ligegyldigt hvor man går hen er der noget smukt at se på, men det ved du sikkert 🙂

      Shopping: Rom er en fantastisk shopping by. Zara er yndlingsbutik sammen med Mango. Via Condotti er den store luksus shoppegade med alle de dyre mærker og ender ved Den Spanske Trappe. Alle sidegaderne derfra er et besøg hver. Der er også gode vintagebutikker i Rom, men kan ikke huske gadenavnet 😦 Men det er bag Castel Sant Angelo. Mit yndlingssted er et outlet lige uden for Rom (Castel Romano), men det kræver at man har bil eller tager en lidt længere taxatur.

      Du må endelig spørge hvis der er mere du vil vide 🙂

      • :-) 16. april 2012 hos 21:49 #

        Tusinde tak, lyder spændende med restauranten, den skal vi måske prøve! Hoppede selv i de kedelige turistfælde spisesteder ved sidste besøg, men man lærer jo af det! :-)) og den kirke af menneskeknogler mindes jeg ikke (!?), men skal gense alle de større og mindre seværdigheder. Mange tak 🙂

      • Fit For Livin 17. april 2012 hos 09:09 #

        Det var så lidt, du må have en fantastisk tur til en fantastisk by 🙂

  2. louise 16. april 2012 hos 16:37 #

    Lækre billeder
    Jeg er også helt vild med at rejse. Noget af det bedste jeg ved.
    Skal til lissabon i slutningen af april. og til USA i maj. Glæder mig.
    / louiseschmidt.dk

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 18:25 #

      Ej det lyder fedt! Lissabon vil jeg elske at skulle besøge og USA er bare vidunderlig 🙂

  3. Ida 16. april 2012 hos 14:46 #

    Rom er en fantastisk by og MEGET varmt om sommeren 🙂
    Synes egentlig aldrig man tager på efter man har været på ferie. Måske er det, som du siger, fordi man går meget og bader/svømmer.

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 14:53 #

      Alt for varmt, har få gange været der i juli og havde svært ved at klare en hel dags sightseeing. Du har ret i man sjældent tager på på ferie, det har jeg også tænkt over. Men det er nok fordi man bevæger sig meget mere 🙂

  4. Cecilie 16. april 2012 hos 14:15 #

    Åh, jeg elsker at rejse! Jeg skal til Hawaii i efteråret efter jeg afslutter min hhx 🙂 Men når det kommer an på kost og motion så er jeg skide-ligeglad på ferier. Det skal jo nydes – Hele vejen igennem 😀 Dog er Hawaii-turen over en længere periode og derfor bliver det nok til at jeg går op i kost og motion (Man skal jo være hot på stranden!) 😀

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 18:27 #

      Hawaii vil jeg elske at besøge, det er bare uden for økonomisk rækkevidde. Det blir da alt for fedt for dig 🙂 Forstår godt du er ligeglad og bare vil nyde det, og hvis man så får lyst til en sundere kost og motion så gør man bare det 🙂

  5. Kirstine 16. april 2012 hos 12:50 #

    Jeg synes jeg er god til at få løbeskoene med på ferie.. Men holder lidt mere fri på mad-fronten 😀

    http://kirstinefallah.blogspot.com/

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 14:10 #

      Det er også en god ide med løbeskoene hvis man har mulighed for det 🙂

  6. Anne-Sofie 16. april 2012 hos 12:39 #

    Hvor ser det dejligt ud altså! Misundelse her fra.
    Jeg synes ofte, det er lidt svært at holde den helt sunde linje, når man er på ferie – men jeg kan bare bedre lide sund mad end fx. pommes frites, så det kunne vist være meget værre 😉 Dog har jeg en KÆMPE svaghed for is, så dem ryger der lidt ind af. Men man er jo også på ferie, ikke?
    Jeg skal helt sikkert have løbeskoene med til Sydfrankrig om et par uger, så håber jeg at jeg får tid til at komme ud på vejene.

    God dag til jer begge!
    AS

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 14:09 #

      Det synes jeg også det er, men på ferier har man mere lyst til friske ting som salat og frugt fordi det er så varmt. Tilgengæld ryger kage og is ned hele tiden, haha 😉 Og du har ret, når man er på ferie må man gerne. Det er sejt du tager løbeskoene med. Vi er gode til at få motioneret når der er et gym, men det er der ikke så tit på storbyferier. Men så er det godt man går så meget rundt 🙂

      God dag til dig 🙂

  7. cmbloggen 16. april 2012 hos 11:45 #

    Hold da op ! 😀 hvordan får i dog tid til at rejse så meget? ..
    Har aldrig selv været i Rom, men vil super gerne opleve byen. Er det billigt at leve der nede? Billigt at shoppe? Elsker selv Zara, så det vil da være fantastisk at kunne shoppe for billige penge der 😉

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 11:51 #

      Jeg er studerende, så har lidt mere frihed end folk med fuldtidsarbejde og Rasmus har de obligatoriske 5 ugers ferie om året, hvilket han altid bruger 🙂 Forstår godt du gerne vil til Rom, vidunderlig by. Jeg synes Rom er billigere end fx Barcelona i forhold til mad og drikkelse. Det er okay billige priser hvis man kommer de lokale steder. Shopping er det samme, bortset fra Zara er lidt billigere i Barcelona 🙂 Der er dog et outlet en halv time uden for Rom som vi bruger meget, der er det billigt at shoppe.

      • cmbloggen 16. april 2012 hos 13:22 #

        lækkert 🙂
        men sådan er det jo generelt med storbyer. De lever af turisme, så det er jo ikke billigt’billgt, som fx i thailand 😉 Men tror på at det er en spændende by 🙂

      • Fit For Livin 16. april 2012 hos 14:10 #

        Ja, desværre det er ikke ligefrem Thailand priser. Men heller ikke DK dyrt 🙂

      • cmbloggen 16. april 2012 hos 14:21 #

        Modtaget ! 😉 måske man kunne finde en lille sviptur til Rom til sommer 🙂

      • Fit For Livin 16. april 2012 hos 14:52 #

        Det synes jeg du skulle 🙂 Men undgå juli og august, da det simpelthen er så varmt at man har svært ved at nyde det. Maj og september er oplagte måneder, fordi det er stadigvæk sommervejr men slet ikke for varmt 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Take us to exotic Guadeloupe « Fit For Livin - 26. september 2012

    […] det bedste vi ved. Vi har tidligere delt vores bedste vacation memories  og skønne feriebilleder her, her og […]

Skriv et svar

