Get lean legs!

15 apr

Lange, slanke og tonede ben er noget jeg elsker og kæmper for at opnå hver gang jeg træner. Længden kan man desværre ikke gøre så meget ved, men man kan sagtens få slanke og tonede ben hvis man bare ligger arbejdet i det. Ben (og ryg) er faktisk det jeg elsker at vise mest og som jeg personligt er mest stolt af. De er lange og resten har jeg kæmpet hårdt for.

Her er en guide til lean legs der viser nogle af mine all time yndlings benøvelser. Hvad er jeres favoritområde på jeres krop og som I gerne viser frem? 🙂

 

29 kommentarer to “Get lean legs!”

  1. Casper 16. april 2012 hos 21:23 #

    Jeg læste lige den her artikel og nogle af kommentarerne, og er nødt til at bryde ind. Det her er alt sammen helt forkert.

    Spotreducering er for det første en myte. Hvis man har et problemsted med ekstra fedt, kan man ikke bare træne det område og så forsvinder fedtet. Tværtimod vil man nok opbygge muskler under fedtet, og så gøre området større. Det vil altså sige, at dumbbell side bends, som er dem der bliver beskrevet til at kunne udrydde håndtag, altså ikke er et middel der rent faktisk fjerner håndtag. Den sætter tværtimod muskler under fedtet som kan få dig til at fremstå bredere. Fodnoten “derudover har kosten også meget at skulle have sagt” er det eneste man bør lytte til i den sammenhæng. Kosten har nemlig ALT at skulle have sagt.

    Reducering af fedtdepoter sker kun to steder. I køkkenet, og på løbebåndet. Hvis man har svært ved at komme af med håndtagene eller fedtdepoterne på inderlårene, så er det i køkkenet at det skal ændres, eller på løbebåndet. Man skal simpelthen indtage færre kalorier end man forbrænder. Det er ikke fysisk muligt at træne fedt væk vha. spotreducering. Det er nutrition 101.

    http://www.exrx.net/WeightTraining/Myths.html

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 21:35 #

      Hej Casper. Jeg kan ikke se hvor i indlægget eller kommentarerne der står man kan punktforbrænde? For det kan man i den grad ikke. Men man kan godt træne sine ben og gøre dem mere tonede ved brug af specifikke øvelser i kombination med cardio og sund kost, som der også skrives. Så er lidt forvirret ved dine lange kommentar, da jeg godt tror det er noget folk ved (og i særdeleshed også os):)

      “Dumbbel side bends” bliver ikke anbefalet til at “fjerne” håndtagene, man kan ikke bare fjerne dem hvilket jeg godt er klar over, men som jeg skriver kan det i kombination med sund kost og motion gøre en stor forskel, så vi er skam enige.

      Hvis du læser tidligere indlæg vil du også se, at det er det der er anbefalet. Cardio og kost er det eneste der kan reducere fedt, og styrketræning kan blot hjælpe med at sætte forbrændingen op. Jeg har ikke læst dit indsatte link, da det allerede er noget vi ved og er almen viden for de fleste med lidt interesse for feltet 🙂

  2. Ditte P 16. april 2012 hos 18:34 #

    Før i tiden var mit favoritområde nok maven. Det.. er det så ikke mere. Nu er det til gengæld blevet mine arme, som er blevet flotte og stærke (kan stadig forbedres) i stedet for at være tynde og slaskede.

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 20:11 #

      Trænede og stærke arme er også virkelig flot, det er godt gået 🙂

  3. nanabech 16. april 2012 hos 09:03 #

    For mig er det også ben, mave og ryg som jeg helst vil flashe (maven afhænger lidt af om det er en god ellers dårlig dag though :b).. Til gengæld er jeg pt ret træt af mine arme.. Måske jeg skulle tage mig sammen og gøre noget ved det 😉

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 09:23 #

      Jeg er med på ben og ryg 🙂 Mave har jeg det lidt svært med, da det afhænger af om man har en god eller dårlig dag som du siger 😉 Tonede arme er så flot, så hvis du har overskud og lyst er det bare med at komme i gang 🙂 Du kan sagtens træne dem derhjemme.

  4. cmbloggen 16. april 2012 hos 08:38 #

    Maven, helt sikkert maven ! 🙂 Glæder mig til det bliver sommer 😀

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 09:22 #

      Glæder mig SÅ meget til sommer 🙂

  5. Maria 16. april 2012 hos 08:23 #

    Har i nogle gode tricks til hvordan man kan træne sine “håndtag”?

    • Fit For Livin 16. april 2012 hos 09:21 #

      Håndtag er svære at fjerne :/ Men min yndlingsøvelse er at have håndvægte (meget tunge) i hver hånd og så køre armen ned af siden, hvorefter du skifter. prøv evt. at tjekke en af mine alltime yndlings youtubevideoer til waist, den er så effektiv til håndtag og talje https://fit4livin.wordpress.com/2012/03/25/youtube-workout-videoer/#comments. Deruodver har kosten også meget at skulle have sagt 🙂

  6. louise 15. april 2012 hos 21:27 #

    har du nogle specielle øvelser, til at få det sidste fedt væk fra inderlårene? 🙂

  7. Marica 15. april 2012 hos 20:33 #

    ben er faktisk også noget af det vigtigste for mig samt mine arme – ryg og mave har jeg været så heldig altid vil være “flad” det er faktisk helt rart (uanset hvor meget jeg spiser får jeg aldrig top mave 😀 ) Men til gengæld skal jeg kæmpe lidt mere med mine ben og arme – man kan jo ikke få det hele foræret. Tak for lidt ekstra øvelser til min ben serie 🙂

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 20:34 #

      Dejligt du altid har haft flad mave, det er skønt 🙂 Nej man kan desværre ikke få det hele foræret. Jeg er glad for jeg kunne inspirere til nogle nye øvelser til din benserie, det er altid rart at variere træningen lidt 🙂

  8. eatwell2livegood 15. april 2012 hos 20:07 #

    Ben er også en af de vigtigste ting for mig, dejligt med et indlæg som dette 🙂
    Håber du vil tjekke min blog ud

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 20:33 #

      Ben er virkelig også essentielt synes jeg 🙂 Jeg vil meget gerne tjekke din blog ud.

  9. C 15. april 2012 hos 20:06 #

    Har du nogle øvelser til folk der har haft skade i ryggen/lenden?
    Jeg vil nemlig gerne optræne en stærk ryg igen 🙂

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 20:32 #

      Jeg har faktisk selv haft en en skade i lænden, der går ned i venstre ben(iskasnerven) som jeg stadig tit døjer med. Det som jeg fik anbefalet er øvelser på bold, og det virker super for mig. Fx ligge på maven på en bold og løfte overkroppen op og ned. Derudover får jeg rigtig meget ud af at strække ud via yoga, da det også styrker på en anden måde 🙂 Kan være jeg skulle lave et helt indlæg med det.

      • minslankekur 15. april 2012 hos 22:11 #

        Kan ikke lige lade være med at blande mig, men som fysioterapeut vil jeg mene at du lige bør stikke næsen indenom ved en fys-klinik inden du kaster dig ud i noget. Det er rigtig gode øvelser du nævner, Danica, men hvis hun går rundt med en begyndende diskusprolaps f.eks. kan den øvelse med at ligge på maven på en bold gøre mere skade end gavn (alt efter prolapsens retning) 🙂

      • Fit For Livin 16. april 2012 hos 08:46 #

        Det har du fuldstændig ret i 🙂 De nævnte øvelser er nogen jeg selv har fået anbefalet af en fys og virker for mig, men det er en individuel ting hvad der virker og gavner 🙂 Men når man har en skade skal man altid indenom de professionelle først, men det regner jeg også med størstedelen af befolkningen gør 🙂

    • C 17. april 2012 hos 09:08 #

      Jeg har nemlig også fået at vide fra fys at jeg skal lave yoga osv. Derfor kunne det være fedt hvis du lavede et indlæg om styrkende øvelser til ryg, skuldre, lend og nakke, og for den sags skyld også knæ?

      Det ville være super fedt. Saver lidt inspiration!

      • Fit For Livin 17. april 2012 hos 09:14 #

        Har fys ikke givet dig nogle specifikke øvelser? Det gjorde min nemlig og viste mig hvordan de skulle udføres. Jeg kan sagtens lave et indlæg med øvelser til styrke af ryg og lænd som jeg bruger i hverdagen, og så kan folk lade sig inspirere 🙂

  10. fitandfashion 15. april 2012 hos 19:50 #

    Tonede ben er jo noget af det vigtigste til den forestående sommer/bikini sæson 🙂

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 20:29 #

      Enig! Det er rigtig flot, det går man aldrig galt i byen med 🙂

  11. J 15. april 2012 hos 19:38 #

    Er det dig på det nederste billede? 🙂

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 20:29 #

      Nej desværre 🙂 Det er et inspirationsbillede af en smuk pige med rigtig flotte ben.

  12. Andersen 15. april 2012 hos 19:33 #

    Rigtig fin blog 🙂
    Hvilke tumblrs bruger du til inspiration?

    VH

  13. Maja 15. april 2012 hos 19:33 #

    Elsker tonede arme 🙂 det er flot!..

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 20:27 #

      Tonede arme er også bare SÅ flot! 🙂

Skriv et svar

