Ingen gode gener – udelukkende hårdt arbejde!

10 apr

Jeg bliver så træt af kendte kvinder med sindsyge kroppe, der siger de bare er heldige og har gode gener, aldrig træner og spiser dessert hver dag. Hmmm…det kan jeg ikke helt forstå og acceptere, jeg vil jo hellere høre om alle de fif de har til at holde sig i form 😉

Jeg tror altså det er en lille procentdel der kan holde sig fit og smuk uden at løfte en finger (og så er de jo bare usunde indvendigt). Men Gwyneth Paltrow hun siger det altså som det er. Det er ikke held, det er ikke gode gener – det er altså benhårdt arbejde hver eneste dag. I like!

13 kommentarer to “Ingen gode gener – udelukkende hårdt arbejde!”

  1. Jeanette 12. april 2012 hos 12:34 #

    Det er altså også bare dem med gode gener – som mig sev. Ikke at jeg er slank og kan spise hvad som helst og stadig se ud som jeg trænede hele tiden. Men jeg har virkelig erfaret at gener betyder meget.

    Jeg begyndte at dyrke styrketræning for ca. 5 mdr siden. Intensivt og med frivægte for ca. 3 1/2 måned siden – og min kæreste har trænet styretræning meget længere tid. Alligevel har jeg formået at lægge mange flere kg på mine løft på de få måneder, end han har på det lange stykke tid han har trænet. Jeg kan som sagt ikke spise hvad som helst uden at det kan ses – men mine gener er altså nemmere at arbejde med, og jeg er uden at træne, meget mere muskuløs end mange andre piger. Da jeg startede alvorligt for de tre måneder siden, med at træne med frivægte, der kunne jeg ikke tage én pull up. Nu kan jeg tage 8. Og det er uden hjælp… På mit squat er jeg gået fra 40 kg til 85 kg på 5 reps, og på mit dødløft, som jeg først startede med for mindre end tre måneder siden, er jeg nu oppe på 100 kg på 2 reps.
    Så har bestemt ikke de gener der gør at jeg bare kan spise hvad der passer mig, og aldrig træne, men har gener der gør at mine muskler er nemmere at opbygge. Så gener kan godt have noget at sige 🙂 Også selvom det selvfølgelig kræver hårdt arbejde at få det frem! For det gør det!! Træner med frivægte mindst tre gange om ugen og alle andre dage er det cardio – tog en baby triahtlon på hhv. 800 meters svømning, 20 km cykling og 5 km løb den anden dag, så tingene komme jo ikke let.

    Men hold op hvor er resultatet for alt det hårde arbejde tilfredsstillende 🙂

    Og dejligt at følge en blog som jeres der opfordrer til at det netop er det, det drejer sig om. Motivation, viljestyrke og hårdt arbejde 🙂

    • Fit For Livin 12. april 2012 hos 14:22 #

      Gener har helt klart noget at skulle have sagt, ingen tvivl 🙂 Det gælder for alle mennesker. Nogen har nemmere ved at opbygge muskler, nogen har et højt stoftskifte og taber sig hurtigere, nogen er større på overkrop osv. Det er sejt du træner så meget og fedt du kan se så hurtige resultater, det må også være ekstra motiverende.

      Meningen med indlægget var at man hellere vil høre om de kendte kvinders trænings og kostplaner, for vi ved de følger nogen (99 % gør) og at de ikke kommer sovende til deres killer kroppe 😉 Det er der ingen der gør i hele verden, ikke engang Victorias Secret modellerne selvom man nogen gange er i tvivl.

      Og tusind tak for dine søde kommentar, og du har helt ret, det handler netop om motivation, viljestyrke, hårdt arbejde og i særdeleshed også tålmodighed 🙂

      • Jeanette 12. april 2012 hos 15:57 #

        Nej det gør de kendte kvinder bestemt ikke! Og er sgu ærgerligt at du lægger det ud, som om at de intet gør for at se ud som de gør. For ALLE skal jo arbejde for det på den ene eller anden måde kan man sige.

        Men så er det også dejligt at I som blog viser og gør opmærksom på, at kendte mennesker altså heller ikke kommer sovende til det. For det gør de jo netop langt fra.

  2. Amalie 10. april 2012 hos 20:48 #

    Jeg er en af dem, der kan spise og sidde på min flade, uden at tage på.

    Men som du siger.. Så er man jo bare usund indeni, og man får meget mere energi af en tur i fitness, på cyklen og sund mad 🙂

    • Fit For Livin 10. april 2012 hos 20:55 #

      Det er selvfølgelig en gave vil mange mene og misunder dig også lidt 🙂 Men det vigtigste er at du stadigvæk træner og spiser sundt selvom du allerede har en rigtig flot slank krop. Så undgår man også skavanker senere hen.

  3. simpelliv 10. april 2012 hos 19:42 #

    Hun har bare fat i det rigtige hende, Gwyneth Paltrow. hun ser fantastisk ud og det er da super at hun er ærlig.

    tak for en inspirerende blog – og syntes helt klart du skal lave et indlæg om Gwyneths træningsvaner mm

    • simpelliv 10. april 2012 hos 19:43 #

      ups, troede ikke mit forrige svar kom ordentligt igennem. bær over med mig – er nybegynder 😉

    • Fit For Livin 10. april 2012 hos 19:54 #

      Ja hun har nemlig fat i det rigtige! 🙂 Jamen det vil jeg gøre, det kan faktisk være interessant at høre hvad de kendte specifikt gør for at holde sig i form. Og det her kommentarværk er heller ikke altid til at finde ud af. Nogle gange går de igennem, andre gange ikke, haha:)

  4. simpelliv 10. april 2012 hos 18:13 #

    Jeg har læst akkurat det samme om Gwyneth Paltrow. Det er jo super at hun er ærlig om det – og så er hun bare for skøn!

    syntes det ville være fedt hvis du laver et seperat indlæg om hende med træning m.m.

    oh, ros for din blog skal du også have – spændende læsning du disker op med.

  5. Christine 10. april 2012 hos 17:17 #

    True that! Gwyneth Paltrow er da også bare for lækker. Måske skulle man lure hende nogle tricks af? 🙂

    • Fit For Livin 10. april 2012 hos 17:57 #

      Så lækker! 😉 Ja, kan være jeg skal lave et seperat indlæg med hendes tips og tricks, for har det faktisk liggende. Det eneste er bare at de kendte har tid til at træne hver dag med en personlig træner og får lavet alt mad til dem. Det gør det lidt lettere end når man er på S.U, arbejder osv. Men inspiration kan man altid bruge 🙂

  6. Anne-Sofie 10. april 2012 hos 16:40 #

    Det er virkelig dejligt at høre, at de virkelig træner meget. Det giver mig lyst til selv at give den gas med træningen! Det er så fjollet af dem, når de “lyver” om deres kroppe istedet for at være et forbillede for andre kvinder!

    • Fit For Livin 10. april 2012 hos 17:55 #

      Sådan havde jeg det også 🙂 Det inspirerer nemlig også mig helt vildt. Ja hellere stå frem med hvad de gør for at holde formen ved lige end andet. Hvis jeg var så sej og kendt, vil jeg sige det hele tiden 🙂

Skriv et svar

