Fit ala Gwyneth Paltrow

10 apr

Apropos seje Gwyneth som jeg roste i forrige indlæg, var flere af jer enige i at det kunne være rigtig fedt at høre hvad hun specifikt gør for at holde sig i form. Og det er jeg så enig i.

Jeg elsker at læse og researche om de kendtes træningsrutiner, kost og skønhedsritualer, så jeg vil gøre det til en fast del af bloggen. Altså med en ny kendt hver gang selvfølgelig 🙂 Er det noget I kunne være interesseret i?

Gwyneth går utrolig meget op i motion først og fremmest. Det er klart det vigtigste for hende. Hun har altid været naturlig tynd, og så sig tidligere som den tynde pige der ikke kunne få den fit og stærke krop hun altid havde drømt om. Det var først da hun mødte den berømte personlige træner, Tracy Anderson, at hun begyndte at se resultater. Tracy udformede et komplet trænings- og kostprogram til hende.

  • Før Gwyneth begyndte sin nye livstil, var hendes største issue hendes numse. Den var dengang lang og flad, og hun troede det var nærmtest umuligt at tilføre den flere former, men i dag er hun tilfreds. Tricket der gjorde det var masser af cardio (45 min. fem dage om ugen,) samt muskeltræning med henblik på at tone hele hendes krop.
  • Hendes træningsprogram fokuserer på toning af kroppen ved brug at lette vægte og mange gentagelser, samt dansebaserettræning.
  • Når hun skal deltage i et vigtigt event træner hun 6 dage om ugen af 2 timer hver gang. Dette gælder både cardio og styrketræning. Hun holder sig fra alt usund mad optil.
  • Hun har trænet i 4 år nu og kunne ikke leve uden. Det har givet hende mere overskud i hverdagen, specielt i forhold til sine to små børn.
  • Selvom motion er vigtigt, har hun ligeledes stort fokus på hvad hun putter i munden. Når hun skal snacke er hendes favoritter mandler og rosiner, kokosvand og hjemmelavede juices/smooties. Hendes svaghed er barbecue chips.
  • Hun holder sin kost simpel, baseret på rawprincippet og organisk mad. Brød og pasta er bandlyst. Hun elsker at detoxe for at rense kroppen igennem.
  • Gwyneth har erkendt at en sund og fit krop ikke er noget man kommer nemt til. Hun har arbejdet hårdt for det i fire år og er først tilfreds nu.

 

15 kommentarer to “Fit ala Gwyneth Paltrow”

  1. Nanna 11. april 2012 hos 15:46 #

    Super god idé! Er interesseret i nævnte som Rihanna, Jennifer Lopez, Beyoncé og så også Lauren Conrad, Audrina Patridge, Christina Aguilera, Lana Del Ray osv 😉 Keep going!

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 17:43 #

      Jeg har noteret de fleste af de nævnte 🙂 Der er så mange inspirerende og smukke kvinder at man nærmest har til et indlæg om dagen, hehe:)

  2. Ida 11. april 2012 hos 10:10 #

    Synes helt klart i skal lave dette til et fast element! 🙂

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 10:15 #

      Ej hvor fedt I kan lide det. Det vil vi klart gøre 🙂

  3. Claudia 11. april 2012 hos 09:22 #

    God idé!
    Det kunne vaere fedt med en om Bar Refaeli. Hun har ogsaa en smuk og traenet krop!

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 10:15 #

      Bar Refaeli er også en af mine yndlings inspirationskilder, kunne være fedt med et indlæg om hende 🙂 Vil jeg huske.

  4. Rikke 11. april 2012 hos 09:02 #

    Først og fremmest tusind tak for en fed blog! 🙂 Jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis du kunne finde noget om Blake Lively?
    Det kunne også være fedt, hvis du kunne lave lidt indlæg til den slanke del af befolkningen, der gerne vil komme i form, tage på i muskler og blive strammet op. 🙂

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 10:14 #

      Blake Lively er skøn, god ide. Det vil jeg notere 🙂 Jeg synes at Gwyneth indlægget viser godt hvordan man som slank pige kan komme i god form og få muskler. Ellers kan slanke mennesker med fordel bruge de samme tips og workoutrutiner som andre. Se fx mit træningsprogram, der er rigtig godt til at komme i form og opbygge muskler 🙂

  5. Anonym 10. april 2012 hos 23:41 #

    Wow fedt intiativ .. Bliver mere og mere opsat af at læse jeres blog 🙂
    Btw. Mærkeligt at before billedet ikke viser hende som ” den tynde” men lige omvendt ?

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 06:52 #

      Mange tak 🙂 Hun er jo egentlig tynd på before billedet, men man kan tydeligt se hun ikke træner og spiser sundt på hendes hud + hun ikke er strammet op. Jeg tror ikke hun har taget på som sådan, men mere bare blevet mere fit 🙂

  6. Debbie 10. april 2012 hos 23:13 #

    Lækkert indlæg – altid inspirerende at lære ‘stjernerne’ bedre at kende.
    Jeg gad faktisk godt kende lidt mere til stjerner som Rihanna, Beyoncé og Jennifer Lopez træning, da jeg synes de har nogle smukke kroppe.. 🙂

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 06:51 #

      Fuldstændig enig! 🙂 Jeg er også mere vild med kvinder som Rihanna, Beyonce, Kim Kardashian osv., så de vil også være repræsenteret fra næste gang 🙂

  7. tine1010 10. april 2012 hos 21:32 #

    Skønt indlæg og rigtig god idé, glæder mig til at læse mere! 😀

    http://liseogtine.wordpress.com/

  8. Nanna 10. april 2012 hos 21:01 #

    Hej, jeg elsker jeres side. jeg synes det kunne være VILDT dejligt med lidt mere skønhed. især når i nævner en kendt! 😀 ellers super arbejde!

    • Fit For Livin 10. april 2012 hos 21:11 #

      Tak Nanna 🙂 Det vil vi klart indføre fast på bloggen.

Skriv et svar

