Be inspired on a saturday #6

7 apr

Source: Tumblr 

4 kommentarer to “Be inspired on a saturday #6”

  1. Sofie Hedensted 8. april 2012 hos 20:37 #

    Jeg ved ikke om I allerede har skrevet om det – men tænkte på om i har nogen tips til hvordan man får den trælse “delle” nederst på maven væk – så man får en flad mave? Jeg er meget tynd af natur, har stankelben, små arme og bryster osv, men min mave ser altid lidt halv fed ud – især når jeg sidder ned, hvilket der er selvfølgelig er mange maver der gør, men der er altså også mange der ikke gør, hehe.
    Er mavebøjninger vejen frem? – for jeg synes ikke helt de virker haha 😛

    • Fit For Livin 8. april 2012 hos 20:57 #

      Det har vi faktisk ikke, godt tip 🙂 Jeg kan virkelig nikke genkendende til det du skriver. Mit “problemområde” er også nederst på maven når man sidder ned. Min erfaring er faktisk at mavebøjninger ikke gør det store. Altså de hjælper selvfølgelig til at opbygge mavemuskler, men det hjælper kun hvis fedtet på maven er væk, ellers gemmer de sig bare under 😉 Vejen frem for mig personligt er sund kost over en længere periode og så cardiotræning. Så snart man spiser sundt med masser af fibre og protein bliver maven fladere og du vil hurtigt se resultater. Cardio gør lige det ekstra, men kosten er vigtigst. Det er dog forskelligt hvordan vi taber os, men vil mene at alle kan få en flad mave hvis de kæmper hårdt nok 🙂

  2. Stine 8. april 2012 hos 18:38 #

    Hej:-)

    Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg ELSKER jeres blog!! sådan virkelig.
    Jeg har længe manglet en inspirationsblog, som jeres, så jeg var lykkelig da jeg fandt frem til jeres 🙂 jeg finder utrolig meget inspiration i jeres billeder, og indlæg.. det er fantastisk 🙂

    Nu hvor i ved en del om træning osv. har jeg et spørgsmål til jer, som jeg håber i vil svare på!
    Sagen er den at jeg har ret korte og kraftige ben, og det er jeg utrolig ked af. Jeg har trænet regelmæssigt i 3 år nu, men det er for det meste styrketræning da jeg har svært ved at motivere mig selv til at løbe/bruge crosstraineren da jeg hurtigt synes det bliver kedeligt (desværre :-(!) løb burde nok være vejen frem for mit problem, og jeg er også klar over at kosten spiller en stor rolle – alligevel synes jeg hurtigt at man kan blive forvirret over alle de forskellige kostråd og træningsråd som man hele tiden høre og læser om.
    Derfor vil jeg høre jer; Er der nogle bestemt måde jeg skal træne på når jeg gerne vil have slankere ben? Noget bestemt mad som jeg skal spise og/eller holde mig fra?Jeg ved at man ikke kan punktslanke sig og en del af det skyldes min kropsbygning, og det er der ikke noget at gøre ved, men jeg tænker at det da ikke burde være umuligt at få bare lidt slankere ben, hvis man ser på en som Audrina (som i har mange billeder af) har hun jo egentlig forholsvis korte ben,men de er stadig flotte slanke og veltrænede. Jeg synes at de bliver endnu kraftige jo mere jeg træner og lige meget hvad jeg gør, hvor meget jeg ligger min kost om ser jeg ikke nogen ændring:-/

    Jeg ser frem til at høre fra jer! 🙂 God påske

    • Fit For Livin 8. april 2012 hos 21:11 #

      Hej Stine. Hvor er det fedt du kan finde inspiration i vores blog, det er skønt! Jeg forstår godt du er træt af at der ikke sker noget med dine ben og du er forvirret over forskellige kostråd og træningsråd, det er en jungle! Vi er alle bygget forskelligt og nogle har mere muskuløse ben, nogle har kraftigere arme osv. Du må dog ikke give op, for vil klart mene du kan gøre noget ved det. Styrketræning vil selvfølgelig øge din muskelmasse og hvis du ikke cardiotræner siden af, hjælper det ikke nødvendigvis til at gøre din ben slankere. Jeg vil mene du skal have gang i noget cardio, og det behøver ikke være løb når du ikke kan lide det. Fx vil svømning være rigtig godt eller thai bo osv. Altså motion der får din puls op så du kan forbrænde fedt all over. Gør det til en vane at suppler op med pulstræning i minimum en halv time hver gang du styrketræner. Dertil vil du eventuelt også se en effekt ved yoga og pilates, da man bruger kroppen på en anden måde der giver lange og slanke muskler.

      Det vil derudover hjælpe at spise sundt generelt og ikke påbegynde kortvarige slankekure. Det handler nemlig om at lave en livsstilsændring for good. Kosten er SÅ vigtigt. En kost baseret på en masse fibre, sundt fedt og protein giver gode og langvarige resultater hvis du holder ved i længere tid. Usund mad og slik bør vær en sjældenhed, og alkohol er næsten no go. Du kan selvfølgelig ikke punktforbrænde, men du vil stramme op og tabe dig på hele kroppen herunder ben forholdsvis hurtigt.

      Vi vil elske at høre om din proces hvis du går i gang 🙂 Det er motiverende og inspirerende for os og helt sikkert også andre. Held og lykke med det og vi håber du kan bruge ovenstående råd.

Skriv et svar

