Toned Sexy Arms

4 apr

Arme (og ryg for den sags skyld) bliver ofte overset når vi kvinder træner, men er lige så vigtig som andre muskelgrupper. Fokus synes i højere grad at være på mave, lår og baller, men flotte og tonede arme er virkelig noget jeg synes er flot og selv gør meget for at opnå.

Nogle af mine yndlingsøvelser er inkorporeret i mit træningsprogram som I kan se lige her. Nogle af dem er ligeledes vist på nedenstående billede, og hver eneste øvelse elsker jeg og bruger meget. De er med til at give definerede og tonede arme. Det kan vi li’:)

Source: Tumblr 

20 kommentarer to “Toned Sexy Arms”

  1. Rikke aa 11. april 2012 hos 07:32 #

    Hej, hvis I kender til nogle hjemme-trænings-redskaber, må I meget gerne anbefale ting? Eller tips til erstatninger, f.eks. vandflaske

    • Fit For Livin 11. april 2012 hos 10:13 #

      Jeg bruger selv håndvægte, men vandflasker med sand i er et godt substitut 🙂 Eller nogle tunge bøger der er lige store evt.? Træningselastikker, som man kan købe forholdsvist billigt mange steder, er også et rigtig godt hjemmetræningsredskab 🙂

  2. http://www.christinahave.dk/ 6. april 2012 hos 16:00 #

    Jeg kigger på vægte ligenu, og jeg ved ikke om jeg skal købe 2,3 eller 5 kg? 🙂
    Tror du 5 kg kan være for meget, jeg har lidt muskler og kan nemt tage armbøjninger. Hvad bruger du selv? 🙂

    http://www.christinahave.dk/ – tag et kig, hvis du vil! 🙂

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 16:24 #

      Det kommer nok an på hvad du skal bruge dem til 🙂 Er det til at slå ud i luften via cardio, så er 2,5 kg nok bedst. Er det til decideret vægtløft og træning af arme er 5 kg. nok bedst 🙂 Jeg bruger forskellige kg. afhængig af hvilken øvelse det drejer sig om, men det svinger omkring 5/7 kg.’s håndvægte.

      Din blog er rigtig fin 🙂

      • http://www.christinahave.dk/ 7. april 2012 hos 22:00 #

        Jeg har tænkt mig kun at købe et sæt, og vil bruge dem til øvelserne ovenover. Jeg vil nok købe 5 kg, er jeg kommet frem til. Hvis det er for meget må jeg bare blive ved med armbøjninger indtil mine arme kan klare fem kilo 🙂

        Tak for det!! 🙂

      • Fit For Livin 8. april 2012 hos 11:27 #

        Det lyder som om det er de rigtige du har valgt 🙂 Held og lykke med det.

  3. simone 5. april 2012 hos 21:29 #

    Hvordan skal øvelsen cross jab udføres?

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 12:09 #

      Ligesom damen illustrerer på billedet 🙂 Du har en håndvægt i hver hånd og så laver du boksebevægelser der krydser henover dit bryst og skiftet hele tiden arm, og bliver ved et stykke tid. Den er super hård men også rigtig god 🙂

  4. onedayatethetime 5. april 2012 hos 19:33 #

    jaa tonede arme er da bare noget af det mest sexede. Det en super god ide i har med så mange billeder af lækre damer, god motivation!

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 12:04 #

      Det er nemlig sååå flot! 🙂 Vi er glad for du bliver motiveret af billederne, vi synes selv det er en stor hjælp.

  5. Anne-Sofie 5. april 2012 hos 12:25 #

    Tak for det inspirerende indlæg.
    Jeg er selv en af dem, der skal blive meget bedre til, at træne armene. Mit trænings mål er i øjeblikket, at jeg skal kunne tage 10 normale armbøjninger uden at være blev smadret bagefter. Der ud over vil jeg gerne kunne løfte mig op i armene på en kontrolleret måde 3-5 gange. 🙂 Det skal nok komme hurtigt..

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 12:04 #

      Sejt mål du har dig! 🙂 Armbøjninger er noget så hårdt, men også en af de bedste øvelser for arme og bryst.

  6. Nanna 4. april 2012 hos 18:09 #

    Helt enig, det er jo også helheden som gør indtryk, ikke kun når nogle af delene er tonede 🙂 – jeg prøvede den video i har lagt ud hvor man træner sin core – kan ikke lige huske videoens navn, men du har helt ret i det med ømheden! hold da op, jeg kan mærke min talje i dag .. så tak for det link, det er bestemt ikke sidste gang den video tages i brug!

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 22:52 #

      Det er nemlig helheden der gør et indtryk 🙂 Ej hvor fedt du har prøvet taljevideoen, og er glad for du fik noget ud af det. Og ja, det gør bare nas dagen efter. Jeg var helt i chok over steder det kunne gøre ondt, haha 🙂

  7. nanabech 4. april 2012 hos 18:09 #

    Du har nok fat i noget der.. Vil straks gå i gang med vandflaske-vægtene, så mine arme kan blive sommerfine 🙂

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 22:49 #

      Vandflaskevægte er altså smart, så kan man træne derhjemme 🙂 Og det er nogle øvelser der er ligetil, så man kan jo egentlig sagtens lave dem herhjemme 🙂

  8. Henriette Poulsen 4. april 2012 hos 16:45 #

    Hej :)!

    Jeg ved dog godt, det ikke har noget med dette indlæg at gøre.. men…

    Jeg har netop modtaget mit protein pulver, har bestilt det sted i anbefalte..
    Ville bare lige høre hvordan i blander det op, når i tager en proteinshake?

    Mvh Henriette 🙂

    God påske 🙂

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 22:48 #

      Vi blander det op med mælk:) Jeg blander ca. 30 gr. proteinpulver (en scoop) op med 2,5 dl. mælk og så bliver den god. Jeg håber du bliver glad for det 🙂 God påske!

  9. Nana kyhn 4. april 2012 hos 16:15 #

    Åh ja de er vigtige – det er jo den del man viser oftest, måske:-) billedet nederst er indbegrebet af min drømmekrop!! Wow!;-)

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 22:46 #

      Det er også min drømmekrop, så flot! 🙂 Ja tonede arme er super flot, især når man er lidt solbrun og har en ærmeløs kjole på.

Skriv et svar

