Drik grøn te!

4 apr

Jeg starter altid min morgen ud med et glas grøn te, og jeg er fuldstændig afhængig af det. Det giver et fantastisk velvære, sætter min forbrænding i vejret og stabiliserer maven så den er klar til dagens udfordringer. Når jeg fx er på ferie eller ikke når at få min te en morgen, kan jeg mærke en kæmpe forskel, så jeg sørger altid for at have teen på mig 🙂

Ifølge amerikanske forskere kan grøn te faktisk øge stofskiftet og fremme et vægttab, og er godt for alle aspekter af et helbred.

  • Trækketid: 2-6 min.
  • Vand: 70-80 grader
  • Dagsdosis: maks. 5 kopper

Drikker I grøn te eller andre varianter måske? Og hvad synes I om det?

28 kommentarer to “Drik grøn te!”

  1. Anabell 15. maj 2012 hos 10:11 #

    Hej!
    Sikke en god og motiverende blog 🙂 Det er første gang jeg er herind, men er sikker på at jeg kommer vender tilbage igen :)!
    Ville lige give mit bud på hvordan man kan lave rød the, da jeg kunne se at der blev talt om det her i kommentarrtråden 🙂 Sidste sommer lavede jeg nemlig dette indlæg om en super god og forfriskende rooibush (rød te) iste på min blog; http://anabells.dk/2011/06/20/iskold-nydelse-rooibush-icetea/
    Håber det kunne friste lidt 🙂
    De bedste hilsner fra Anabell

    • Fit For Livin 15. maj 2012 hos 12:17 #

      Uhh spændende med rød te, det har jeg aldrig smagt. Tusind tak for link 🙂 Det lyder helt vildt lækkert, nam!

  2. lykkebien 14. maj 2012 hos 21:31 #

    Jeg kan da se at jeg skal have tilføjet en ny blog til min blogroll. Masser af motiverende indlæg. Tak for det.

    Men tilbage til emnet.. Jeg er også blevet glad for at drikke grøn te. Jeg laver gerne en god stor kande te om morgenen og drikker den i løbet af dagen. Man kan også sætte en kande grøn te i køleskabet og drikke det som (usødet) Ice tea, når det bliver varmere i vejret.

    (Jeg har selv for nyligt haft et indlæg om Grøn te i min blog http://tetristanker.dk/?p=349)

    • Fit For Livin 15. maj 2012 hos 12:15 #

      Tusind tak 🙂 Og fedt med link om græn the, tjekker det ud med det samme 🙂

  3. Nat 14. april 2012 hos 20:18 #

    Jeg drikker både rød og grøn te. Rød te smager også fantastisk med ice-tea. Der kan læses om det her: http://www.xq28.dk/Skoenhedstips/2368/RoedteRooibush.aspx
    ..Og tak for jeres fremragende blog. Mere af det, tak! 🙂

    • Fit For Livin 15. april 2012 hos 12:49 #

      Mange tak 🙂 Jeg har faktisk aldrig har smagt rød te, det lyder rigtig spændende 🙂

  4. Nicoline Berthy 6. april 2012 hos 09:59 #

    Jeg er vild med grøn te og foretrækker til hver en tid grøn te frem for andre former. 🙂

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 12:05 #

      Sådan har jeg det også 🙂 Grøn te all the way 😉

  5. Anne-Sofie 5. april 2012 hos 12:21 #

    Jeg drikker “Green Chai – Ayurvedic Spice Infusion with Green Tea.” Jeg kan godt lide at det grønne te, er blandet med andre smage, så den ikke er så bitter.

    http://anne-sofiehh.blogspot.com

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 12:00 #

      Århh chai er skønt, kendte slet ikke den variant. Den vil jeg lige prøve at finde 🙂

  6. Ewade 5. april 2012 hos 10:39 #

    Drikker lidt af alt slags te.. og må indrømme at jeg ikke kan mærke nogen forskel på om det er grøn te eller en anden te. Jeg drikker det som smager bedst. Men nu har jeg selvfølgelig også et ret stort udvalg da jeg selv sælger te.

    • Fit For Livin 6. april 2012 hos 11:59 #

      Jeg tror heller ikke man kan mærke den store forskel, jeg drikker nemlig også mest pga. det smager godt 🙂 Og så at det giver mig en god start på dagen, men det kan andet te sikkert også gøre 🙂

  7. Maj 4. april 2012 hos 15:16 #

    Hvad gør det for maven? 🙂

    Er ny follower af din blog, men æææælsker den.

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 15:20 #

      Hej Maj. Først og fremmest velkommen til, vi er glade for du kan lide den 🙂 Når jeg vågner kan jeg tit godt have ondt i maven, og grøn te er med til at stabilisere min mave så jeg ikke mærker til det længere. Dertil hvis man har overspist aften inden eller føler sig usund, så er grøn te (måske the generelt?) virkelig guld værd. Det fjerner den der oppustethed og man får det straks bedre 🙂

      • Maj 4. april 2012 hos 15:25 #

        Det vil jeg straks prøve! 😀

  8. Nana kyhn 4. april 2012 hos 12:47 #

    Drikker enten grøn chai, lakridste eller varmt vand med citron – god erstatnin for sukkertrangen syntes jeg 🙂 især lakridsteen – tror ikke nødvendigvis at grøn te har den store betydning i forhold til forbrændingen.. Tror i hvert fald det er minimalt, vedmindre man drikker en kop iatedet for at spise en marsbar ;-b he he

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 14:54 #

      Elsker også lakridste, især frisørens 🙂 Det er nemlig ligesom slik. Jeg drikker egentlig også mest grøn te fordi jeg elsker smagen og fordi det giver mig en god start på dagen. Jeg tror heller ikke det gør det voldsomme i henhold til forbrændingen, udover man får mindre lyst til søde ting 🙂

  9. Amalie 4. april 2012 hos 11:27 #

    Min vane er at drikke et glas vand LIGE når jeg står op.
    Jeg har gjort det i flere år, og når jeg ikke får mit glas morgen-vand, så er jeg helt skør i hovedet, og tør i munden! :b

    Det skulle være rigtig godt for maven, lige at blive skyldet igennem fra morgenstunden, har jeg læst 🙂

    Drikker ikke så meget grønt te, bryder mig ikke om det. Men drikker en del te, ellers. 🙂

  10. Stephanie 4. april 2012 hos 10:25 #

    Kunne ikke fordrage det i starten!!! Men jeg tænkte at det var godt for min krop, og så vænnede jeg mig ret hurtigt til smagen, og nu nyder jeg min daglige krop grønne the til morgenmaden. 🙂 Så smag på det nogle gange, og se om du så ikke forandrer syn. Det samme gjorde jeg forøvrigt også med oliven, som jeg kan spise til alt nu.
    Og jeg drikker også den samme the fra Pickwick som dig Danica – MUMS! 🙂

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 10:45 #

      Du har ret, det handler nok om tilvænding 🙂 Og oliven er også bare så godt! Den fra Pickwick er klart den bedste jeg har smagt, og har været mange igennem 😉 Den bliver man aldrig træt af.

  11. Frenchilicious 4. april 2012 hos 09:59 #

    Lyder super-duper sundt:-)
    But what about the taste… Hvad gør man lige når man simpelthen ikke kan lide smagen? Er der nogen der kan rådgive i grøn the der smager lidt mindre af grøn the?;-)

    God dag derude
    http://www.kateinfrench.wordpress.com

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 10:17 #

      Godt spørgsmål 🙂 Jeg kan virkelig godt lide smagen, og det var faktisk derfor jeg startede. Hvilken nogle har du prøvet? Jeg drikker den fra Pickwick der hedder Green Tea original lemon, og den smager slet ikke dårligt 🙂 Jeg tror at hvis man drikker en fra helsekostbutikkerne er den sikkert endnu sundere fordi den er mere koncentreret, men smager også mindre godt.

      • Frenchilicious 4. april 2012 hos 11:40 #

        Netop – jeg gik all-in og købte det i en Helsekostbutik. Puha det smagte sundt;-) Jeg vil forsøge mig med lidt sukkerfri saft, og så ellers vænne mig til smagen langsomt.
        Knus

      • Fit For Livin 4. april 2012 hos 14:53 #

        Ej kun godt forestille mig det var lidt mere stærkt i smagen, haha 🙂 Jeg håber du finder en måde sådan du kan drikke det. Ellers er der masser af andre sunde tearter, som man kan drikke 🙂

    • J 4. april 2012 hos 10:53 #

      Et lille tip, fra en som heller ikke kan lide te-smagen 🙂
      Køb noget sukkerfri (du kan selvfølgelig også bruge den med sukker) hyldeblomstsaft (eller andre safter) og put en lille slat i inden du hælder kogende vand i kroppen. Det tager den “grimme” smag.
      Håber det kan hjælpe dig.

      • Fit For Livin 4. april 2012 hos 10:58 #

        Super godt tip! 🙂

      • Frenchilicious 4. april 2012 hos 11:37 #

        Sikke et godt tip – vil jeg forsøge mig med med det samme;-)

      • J 4. april 2012 hos 13:31 #

        Håber det virker for dig/jer 🙂
        God påske!

Skriv et svar

