Sandheden om vægttræning!

3 apr

13 kommentarer to “Sandheden om vægttræning!”

  1. Amalie 4. april 2012 hos 10:51 #

    Det er lidt sjovt, at folk tror, at de bliver total pumpede, hvis de træner deres muskler lidt.

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 10:57 #

      Ja 🙂 Og det også lidt synd, da styrketræning er noget af det bedste man kan gøre for sin krop 🙂

  2. MaiaBjerregaard 4. april 2012 hos 08:45 #

    Jamen er det ikke sådan det er? :O
    Jeg tør ikke at ‘styrke træne’ for meget, fordi jeg ikke vil have sådan nogen muskler som man kan se.. fordi det er da ikke attraktivt.. eller er det? 😀

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 09:47 #

      Nej det må du endelig ikke tro. Og nej det er IKKE attraktivt efter min mening 😉 Nu har jeg styrketrænet on and off med forholdsvis tung vægt i 4 år, og jeg har på ingen måder fået store muskler. Derimod bliver man mere tonet og markeret på en virkelig flot måde, og det sætter forbrændingen op. Du får dertil en bedre holdning og en styrke der kan hjælpe dig i hverdagen. Det er en skrøne at kvinder kan komme til at se sådan ud af at styrketræne. Det vil, som Corinna siger, tage mange år med intensiv træning flere timer hver dag, meget struktureret kost og dertil højst sandsynligt nogle unaturlige midler (steroider). Så det er bare med at komme i gang 🙂

      • MaiaBjerregaard 4. april 2012 hos 13:23 #

        Nårh, tusind tak! 😀
        Må jeg lige hurtigt spørgere et off side spørgsmål, som er meget vigtig?
        Jeg skal ned i fitness her lige om lidt, og det er første gang siden summerferien. Jeg vil gerne tabe mig, men jeg er blevet lidt i tvivl om hvor mange kcl. jeg skal forbrænde der nede? Jeg har tænkt mig at forbrænde 500 kcl, men jeg ved ikke om det kommer til at ske 😀

      • Fit For Livin 4. april 2012 hos 14:58 #

        Jeg synes at nu hvor det er din første tur siden sommerferien, at du skal prøve dig frem og så bare dyrke motion indtil du er træt og mørbanket:) Jeg plejer faktisk ikke selv at sige at jeg fx skal forbrænde 500 kcal. Jeg dyrker cardio efter styrketræning i en halv times tid, og selve kcal. tallet er ikke så vigtigt. Det vigtigste er jeg gíver alt og virkelig sveder. Hvis du gerne vil tabe dig, er det vigtigste du får spist sundt og dyrket motion regelmæssigt (både styrke og cardio) og så tror jeg hurtigt du vil se resultater 🙂 Men det er selvfølgelig en god motivationsfaktorer at have et mål (fx et antal kcal. eller en bestemt tid), så hvis det virker for dig skal du endelig gøre det.

  3. cmbloggen 3. april 2012 hos 20:18 #

    True ! Der er godt nok alt for mange kvinder der frygter at de vokser sig kæmpe store. Men de skulle bare vide 😉 ..

    • Fit For Livin 3. april 2012 hos 20:43 #

      Det er virkelig true! Det er noget nær umuligt for kvinder at komme til at se sådan, så det er bare med at styrketræne 🙂

      • cmbloggen 3. april 2012 hos 20:44 #

        Det kræver ihvertfald en kostplan uden lige, og utallige timer med styrketræning 😀

      • Fit For Livin 3. april 2012 hos 20:48 #

        Lige præcis, og højst sandsynligt også nogle unaturlige midler for at få en krop som hende 😉

      • cmbloggen 3. april 2012 hos 20:52 #

        Åh ja, korrekt. Men ligemeget hvad – så er det aldrig kønt, når kvinder bliver så pumpet, at de mister deres feminine touch 😮

      • Fit For Livin 3. april 2012 hos 20:56 #

        Det har du fuldstændig ret i! Det er virkelig ikke kønt og meget maskulint. Jeg synes det er imponerende at nogen kvinder kan være så dedikerede, men jeg forstår ikke man vil gøre sådan noget ved sin krop.

      • cmbloggen 3. april 2012 hos 21:00 #

        Enig ! 🙂

Skriv et svar

