Boldtræning

3 apr

En anden workout jeg elsker, er træning med bolde. Det er virkelig effektiv træning og meget hårdere end man umiddelbart skulle tro.

Jeg har gået til det i Fitness World og blev vild med det. Desværre har de ikke holdene i alle centre, og der hvor jeg træner nu har de det slet ikke. Jeg fik derfor købt en bold til herhjemme, men den fylder altså virkelig meget og jeg fik ikke brugt den ofte nok.

Men jeg savner virkelig træningen. Jeg kunne mærke mine muskler arbejde på en måde jeg ikke er vant til, lidt ligesom med crosstraining, så jeg må hellere få startet op igen. Det gode ved netop denne her træning er, at man øger ens styrke, balance og holdning, og det kan mærkes allerede efter få ganges træning. Mange af øvelserne minder om pilatestræning, og man arbejder fx med sine mavemuskler så intensivt at man nærmest ikke kan gå dagen efter 🙂

Har I prøvet boldtræning og i så fald hvad synes I så om det?

13 kommentarer to “Boldtræning”

  1. Tatiana 4. april 2012 hos 20:39 #

    Har du prøvet holdtræning som inkludere bolde? Der er et hold i mit fitness-center der hedder CoreBall, men det lyder ikke specielt vildt – men som du, og nogle af ovenstående skriver, får i det til at lyde som om det bare er hårdere end det lyder? 🙂

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 22:54 #

      Ja jeg har prøvet holdet i Fitness World, det hed bare Bold 🙂 Det ser ikke ud af meget og ligner lidt en hyggetime, men det er virkelig effektivt og hårdt. Jeg synes du skulle give det en chance og se om det er noget for dig 🙂

  2. AnneSofie 4. april 2012 hos 07:09 #

    Jeg synes blod træning er helt vildt hårdt. Det tyder jo på at det er meget effektivt, men jeg har svært ved, at komme igang med det!

    • Fit For Livin 4. april 2012 hos 09:44 #

      Det er nemlig rigtig hårdt, men synes faktisk tiden flyver afsted fordi man koncentrerer sig 🙂 Det kan være vi skal motivere hinanden så vi kan komme i gang igen 🙂

  3. louise 3. april 2012 hos 20:48 #

    er også selv blevet rigtig glad for bolden når jeg laver maveøvelser – der bruger jeg dog den lille udgave, i stedet for den store, da jeg synes det er nemmere i forhold til balance, og simpelthen bare giver mere.

    jeg har så selv købt en bold, som jeg kan bruge herhjemme. købte den i sportsmaster tror jeg det var, og gav 250 for den. den er dog meget skuffende og slet ikke af samme kvalitet som den i centeret. men….. en bold er vel en bold, og synes da stadig jeg får noget ud af det, haha. den er bare ikke lige så lækker som dem man er vant til…..

    god påske 🙂

    • Fit For Livin 3. april 2012 hos 20:54 #

      Bolde er virkelig gode til mange ting 🙂 Jeg sidder fx også altid på en bold på arbejde i 7 timer. Jeg får ikke ondt i ryggen og samtidigt træner jeg min core, yeah 🙂

      Jeg var også skuffet over min bold, men som du selv siger, er en bold en bold og du får stadigvæk meget ud af det. Jeg må altså i gang igen. Du må også have en skøn påske! 🙂

  4. Helene 3. april 2012 hos 17:30 #

    Jeg tænkte på om du indimellem vil lægge billeder ind af nogle af de øvelser du taler om? (:

    • Fit For Livin 3. april 2012 hos 17:39 #

      Altså tænker du af mig selv eller bare en der illustrerer øvelsen?:) Fx ved boldtræning taler jeg om disciplinen generelt, men hvis jeg omtaler en specifik øvelse vil jeg meget gerne lægge et billede ind af hvordan den skal laves. Nogen gange kan det dog være lidt svært at finde et billede der viser det præcis, og jeg kan ikke rigtig tage billeder af mig selv i Fitness Centeret. Men jeg skal nok prøve 🙂

      • Helene 3. april 2012 hos 17:48 #

        Bare en der illustrerer (: F.eks. når du roser boldtræning kunne det være rart med noget inspiration til hvordan det gøres – jeg kender nemlig ikke så mange øvelser.

      • Fit For Livin 3. april 2012 hos 17:49 #

        Okay 🙂 Jamen det vil jeg helt klart forsøge at gøre for eftertiden.

  5. Amalie 3. april 2012 hos 11:15 #

    Jeg laver ALTID mine mavebøjninger på bold. Jeg har prøvet både maskiner, bænk, almindelige mavebøjninger og bold. Og jeg synes helt klart at bold er den øvelse, der giver mig bedst resultat mht. mave 🙂 Har selv overvejer at købe en herhjem til, men min kæreste siger, at dem man selv køber ikke er ligeså gode, som dem i centret. Hm :/

    • Fit For Livin 3. april 2012 hos 11:30 #

      Jeg laver også altid mavebøjninger på bold, det giver altså lige det mere 🙂 Din kæreste har til dels ret. Den jeg købte til 100 kr. i Fakta er slet ikke lige så god som dem de har i centeret, men du kan sagtens få nogle der lige så gode 🙂 Har set nogen hjemmesider med dem, men så koster de tilgengæld også en 300 kr.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Musthaves for exercising « Fit For Livin - 22. august 2012

    […] har før delt min begejstring for netop træning med bolde (se blot her). Når jeg er på arbejde vælger jeg også altid at sidde på en bold i 8 timer frem for en […]

Skriv et svar

