Appelsiner

2 apr

Jeg er blevet helt vild med appelsiner, altså jeg har altid kunne lide det, men på det seneste har de fået et comeback hos mig. De smager helt vildt godt for tiden og er super friske. Man kan nærmeste mærke hvordan C-vitaminerne indtager kroppen, skønt!

Jeg nyder enten en appelsin for sig selv i både eller blandet i en lækker frugtsalat med mine andre yndlings frugter. Hvis jeg har rigtig overskud presser jeg appelsinerne til et glas juice. Det tager desværre bare så lang tid og kræver virkelig mange appelsiner. Gad helt vildt godt have sådan en frugtpresser som de har på cafeer, men de er sikkert alt for dyre 😉 Reven appelsinskal er virkelig også godt i kageværk og noget vi gør os meget i. Der skal ikke ret meget til før kagen får smag af den lækre frugt, nam!

Mao. findes der uendelige mange måder at bruge appelsiner på, og kun fantasien sætter grænser. Jeg er i hvert fald fan, og bedst af alt så har de et højt indhold af C-vitamin plus ca. 13 andre vitaminer i mindre omfang. Desuden indeholder frugten et betydeligt indhold af mineralerne fosfor, jern og kalium.

Random fact: Navnet appelsin betyder faktisk kinesisk æble. Det kommer af det tyske navn, Apfelsine, hvor Apfel betyder æble og sinensis er det latinske ord for kinesisk. Det vidste jeg ikke, man lærer noget nyt hver dag 😉

Af andre frugter/frugtarter elsker jeg: Bananer, jordbær, ananas, mango, kiwi, lime og papaya

Frugt jeg ikke kan lide eller som jeg synes er ualmindelige kedelige: Æbler (kun godt i frugtsalat), pærer, grape og alle bær (pånår jordbær selvfølgelig).

Hvad er jeres yndlingsfrugt og forstår I min obsession for tiden?

10 kommentarer to “Appelsiner”

  1. Eva 3. april 2012 hos 16:50 #

    Bananer og blåbær 🙂 Mums!

    • Fit For Livin 3. april 2012 hos 16:57 #

      Bananer er jeg med på i hvert fald 🙂 Faktisk lidt træt af jeg ikke kan lide blåbær, når nu de er nomineret som den nye “Superfood” 🙂

  2. Anne-Sofie 3. april 2012 hos 07:06 #

    Jeg er vild med banan, grønne æbler, bær, mango og ananas. Jeg kan faktisk lide langt de fleste frugter, dog har jeg det svært med vandmelon!!

    • Fit For Livin 3. april 2012 hos 09:34 #

      Jeg har det faktisk også svært med vandmelon. Synes ikke der er så meget smag i og kernerne irriterer mig. Mango og ananas er så lækkert 🙂

  3. cmbloggen 2. april 2012 hos 20:41 #

    Melon, Jordbær, faste/hårde æbler, Kiwi, bær, banan .. jeg kunne blive ved ! 😀 men som udgangspunkt, frugt som er fast i det. 😉

    • Fit For Livin 2. april 2012 hos 21:49 #

      Nam! Man kan nemlig blive ved 🙂 Frugt er så lækkert og ligesom slik.

  4. MaiaBjerregaard 2. april 2012 hos 20:40 #

    Hvad hedder jeres Tumblr blog? 😀

    • Fit For Livin 2. april 2012 hos 21:48 #

      Vi har desværre ikke en Tumblr blog selv, men bruger andres rigtig meget til at finde inspiration. Prøv evt at se vores tidligere indlæg “Vores inspirationskilder”, hvor vi og nogle læsere linker til vores yndlings 🙂

  5. Anonym 2. april 2012 hos 20:13 #

    Mango, ananas og jordbær 🙂 hmmmm love it

    • Fit For Livin 2. april 2012 hos 20:21 #

      Ja det smager SÅ godt! Og glemte helt cantaloupe melon (og alle meloner generelt), det er også SÅ lækkert! 🙂 Bliver helt sulten.

Skriv et svar

