Kampen mod cellulite!

28 Mar

Vi kender det alle (hvis du ikke gør – heldige dig) og har det i mere eller mindre grad. Og øv hvor er det en irriterende ting at skulle se på, om det så er på lårene, maven, hofterne eller ballerne.

Cellulite er ikke nødvendigvis lig med overvægt, men kan derimod ramme alle kropstyper og aldre. Nogen får det tidligt, andre senere og nogen får det slet ikke. Cellulite er fedt og affaldsstoffer der lagres i underhuden. På overfladen føles huden bulet og ser ud som skallen på en appelsin – deraf navnet appelsinhud. Nogle mener det er arveligt og genetisk bestemt, og det er det også til en vis grad. Men I skal ikke lade jer opgive ved synet af det. Det er nemlig muligt at reducere og udglatte i et vis omfang, så længe man spiser sundt og dyrker regelmæssig motion. Jeg kan personligt altid se hurtige resultater på det punkt når jeg lever sundt over en længere periode.

Jeg bruger derduover en olie og bodyscrub fra Weleda udviklet til formålet, og det virker rigtig godt for mig. Det fjerner det ikke alene, men i kombination med sund kost og motion, udglatter det hud og hjælper til at gøre den mere ensartet. Jeg fandt frem til produkterne, da jeg for mange år siden fik dem med som tester i et Q blad og jeg har brugt dem lige siden.

Celluliteolien er en unik kombination af planteekstrakter og naturlige planteolier, som når de anvendes regelmæssigt reducerer cellulite og gør huden glattere og fastere. Dertilt forbedrer olien hudens elasticitet og glathed, samtidig med at den har en forebyggende virkning på appelsinhud. Eksisterende appelsinhud kan altså modvirkes ved regelmæssig brug af olien. ¨

Det gode ved produkterne er bl.a. også at det ikke indeholder syntetiske parfume-, farve- og konserveringsmidler (parabener) eller nogen form for mineralsk olie. De er altså udelukkende baseret på naturlige ingredienser, og det er vigtigt for mig.

Det anbefales at bruge olien to gange dagligt. Jeg bruger den dog kun efter badet. Inden påførelsen bruger jeg derudover en bodyscrub fra samme mærke på specifikke kropsområder. Denne bruger jeg ca. 1-2 gange om ugen, men kan sikkert bruges oftere. Jeg synes personligt at de to produkter sammen gør en stor forskel, og jeg har da også fået flere veninder og kollegaer med på vogen.

Har I prøvet produkterne eller kender I til andre effektive olier eller cremer til formålet?

OBS: Dette er IKKE et sponsoreret indlæg, men blot nogle produkter som jeg har været meget glade for og som jer gerne vil dele med jer læsere i kampen mod cellulite.

13 kommentarer to “Kampen mod cellulite!”

  1. Amalie 29. marts 2012 hos 11:15 #

    Har hørt, at det der “bio-oil” skulle være godt, både til ar og appelsinhud, og strækmærker. Har dog aldrig selv prøvet nogle af de produkter der.

    Kunne dog godt overveje det. Selvom jeg er rigtig tynd, sidder alt mit fedt på røven og lårene, og vil ikke kalde det appelsinhud, men kan godt se, at huden “buler” lidt mere de steder. Så lidt skrubben og smøren kan jo ikke skade at afprøve 😉

    • Fit For Livin 29. marts 2012 hos 11:22 #

      Jeg har faktisk hørt godt om Bio-Oil, men har aldrig prøvet det. Skruben og smøren kan slet ikke skade, og hvis man samtidigt kombinerer det med sund kost og motion, har man et godt udgangspunkt 🙂

  2. Frenchilicious 29. marts 2012 hos 10:29 #

    Hey…

    Fedt indlæg der giver bloggen en karakter af ‘sandhed’ 🙂 Tror stort set alle kvinder oplever problemer eller decideret angst for cellulite og er ivrige for at finde metoder der sammen med work-out kan komme celluliten til livs.
    Produkterne der omtales i indlægget lyder virkeligt lækre og jeg tror jeg bliver nødt til at prøve dem. Men jeg vil ikke skåne Jer for mit eget råd mod den appelsin-agtige hud, så her kommer mit ‘forsvar-mig-mod-cellulite’ som jeg virkelig er tilhænger af, både fordi det er forholdsvis billigt og ret nemt:-)
    Jeg plejer, én gang om ugen cirka, at lave en blanding af – hold nu godt fast, kaffegrums- og flagesalt/groft salt, vand og olie(bruger en mirakel-olie fra et velkendt mærke der ikke tester på dyr(siger ikke mere):-)
    Jeg blander hele molevitten sammen i en skål, snupper den med i badet og skrubber blandingen på de ‘udsatte’ områder. DET VIRKER BARE! Sætter gang i blodcirkulationen og er i øvrigt også rigtig godt for albuer og hænder, hvis man godt kan lide at de er bløde og velplejede.
    Lille råd, det sviner lidt, så gør det for lukket dør så kæresten ikke dumper ind og får sig et syn han sent vil glemme;-) Og bare rolig, kaffegrumsens svineri er forsvundet efter man er færdig med at bade og efterlader ikke andet end en liflig kaffeduft i badeværelset.
    /Knus derude alle I dejlige smukke mennesker, og tak for en dejlig blog.

    • Fit For Livin 29. marts 2012 hos 11:21 #

      Vi er glade for du kan lide det 🙂 Og du har helt ret i at de fleste kvinder altid forsøger at finde “vidunder” produktet selvom det ikke findes, man kan dog gøre meget andet.

      Tak for dit tip, det lyder helt vildt godt. Har en gang prøvet kaffegrums, men ikke blandet op med olie, vand og olie. Det vil jeg prøve selvom det svinder helt vildt, haha 🙂 Ej det skal jeg altså prøve næste gang jeg skal i bad, for det lyder som noget lige for mig.

      Du må have en skøn dag og tak for din dejlige kommentar.

  3. Jenni Gulbæk (@JenniGulbaek) 29. marts 2012 hos 10:15 #

    Uh ha.. tak for tippet! =)
    Så må jeg ud og investere lidt – motionen er i orden – så skal vi lige have ALT kosten med… og ikke kun i perioder! =)

    • Fit For Livin 29. marts 2012 hos 11:01 #

      Det var så lidt 🙂 Håber det virker lige så godt for dig 🙂 Og når du får kosten med vil du nok se resultater.

  4. fra2011tilhvornaardetender 28. marts 2012 hos 19:37 #

    I hvilke butikker kan man købe det?

    Jeg er egentligt meget normal af bygning, og heller ikke overvægtig eller noget. På trods af det, har jeg skide meget appelsinhud, hvilket er virkelig irriterende.Så tak for det her indlæg 🙂

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 19:46 #

      Man kan købe det i Matas og helsekostbutikker, det gør jeg nemlig 🙂 Men fandt lige ud af man kan få det billigere online. Jeg fandt det til 173 kr. her for olien. Jeg ved dog ikke hvad porto er.

      Ja appelsinhud er irriterende, men med den rette kost, motion og via massage med olie kan man gøre meget 🙂

    • Fit For Livin 29. marts 2012 hos 09:08 #

      Mangler da lige et link 😉 http://www.helseplus.dk/shop/weleda-birch-cellulite-27614p.html

  5. Sanne 28. marts 2012 hos 18:46 #

    hvad koster disse produkter? 🙂

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 18:59 #

      Uhh kan ikke præcis huske det, men mener det er omkring 200 kr. for olien og 150 kr. for bodyscruben 🙂 Det holder ca. 1/2 år hos mig, da det er meget drøjt i brug.

  6. willemijnzwart 28. marts 2012 hos 18:25 #

    Når har en brasiliansk pige mig den “hemmelighed” fortalt af den stramme hud af runde brasilianske kvinder.
    Hun sagde, at de altid brusebadet met koldt vand afslutte, fordi det stimulerer blodcirkulationen.
    Det kræver mod, men hjalp mig meget!

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 18:57 #

      Tak for tippet! Kunne forestille mig det er meget koldt, men også effektivt 🙂 Vil jeg prøve næste gang.

Skriv et svar

