Betydningen af en sund kost

28 mar

Motion er vigtigt, ingen tvivl om det, og man får det virkelig skønt efterfølgende. MEN man kan ikke spise hvad man vil bare fordi man træner rigtig meget. Kosten er en essentiel del af en sundere livsstil, jeg vil næsten sige den vigtigste, og derfor bør man kombinere de to for at opnå de bedste resultater.

Jeg vil ikke anbefale en “korrekt” måde at spise på, da det er en individuel ting. Jeg spiser fx selv ofte og vægter en proteinbaseret kost højt. Andre spiser få kulhydrater og nogle undgår kød. Du skal gøre det du føler virker bedst for dig, og giver den bedste næring.

Vægter I kost lige så højt som motion eller er der en ting der er vigtigere for jer?

Source: Tumblr

Advertisements

19 kommentarer to “Betydningen af en sund kost”

  1. Debbie 29. marts 2012 hos 12:04 #

    Jeg prøver at tænke meget over hvad jeg kommer i munden, men til en vis grænse. Hvis jeg fx. er ude med nogle venner, så siger jeg ikke nej til dessert, da jeg synes man virker lidt som en ‘party-killer’ på den måde. Men alting med måde, vil jeg sige. Sund kost er selvfølgelig vigtigt, men der skal også være plads til den der diet coke i ny og næ, for ellers bliver det let noget, som man kører død i, tror jeg.

    Jeg vil forresten endnu engang takke for en inspirerende blog. I har virkelig givet mig blod på tanden, hvilket har gjort at jeg er begyndt at kunne se resultater. Min mave er begyndt at have spor af tonede muskler, hvilket jeg er så pavestolt over… men motivationen til dette er fundet hos jer. Tak 🙂

    • Fit For Livin 29. marts 2012 hos 18:42 #

      Først og fremmest hvor er du sej at du allerede kan se resultater! Det inspirerer altså også mig at andre er så seje 🙂 Og vi er så glade for du bliver inspireret og motiveret. Det er sådanne beretninger der holder os i gang 🙂

      Jeg har det ligesom dig, at når jeg begår mig i sociale sammenhænge så siger jeg heller ikke nej til dessert eller kun spiser salat – og jeg nyder det. Der skal være plads til det søde, og ved at man giver plads til det, synes jeg personligt det er nemmere at holde sig fra det de andre dage 🙂

  2. Henriette 28. marts 2012 hos 20:46 #

    Heej!!:)

    Har du et godt råd til hvordan man taber de sidste kg, man aldrig føler man kan komme af med??:)

    Er nemlig ikke tilhænger af kur men mere balance og varig livsstil.. Men måske du havde nogle råd??:)

    • Fit For Livin 29. marts 2012 hos 09:11 #

      Jeg er heller ikke tilhænger af hurtige løsninger/kure, så en livsstilsændring er vejen frem 🙂 Det der har virket for mig er at spise små måltider ofte og ligge på omkring 1400/1500 kcal. om dagen. Derudover baseres mange af mine måltider på protein (kød, pålæg, tun, æg osv.) og det er den måde hvorpå jeg kommer af med de genstridige kilo 🙂 Jeg har tidligere lavet et indlæg der hedder “7 måltider om dagen?!” hvor jeg deler ud af min kost på en dag, og den er beregnet til hvis man tabe sig.

  3. http://www.christinahave.dk/ 28. marts 2012 hos 16:44 #

    Jeg tænker faktisk mere over, hvad jeg spiser end, at jeg får dyrket motion. Jeg ved, at hvis jeg spiser sundt hele dagen for jeg ikke for mange kalorier, og det er det vigtigste for mig! 🙂

    Tak et kig, hvis I vil :-)))
    http://www.christinahave.dk/

  4. Frenchilicious 28. marts 2012 hos 16:05 #

    Det ser vildt lækkert ud:-) Elsker selv at spise sundt, Jeg spiser oftest grøntsager og protein, og supplerer med nødvendige kulhydrater. Fx en god portien havregrød ‘natural’ til at begynde dagen på og så har jeg fundet ud af at æg er mega gode for mig. Man kan jo lave et utal af retter med æg, og de er nemme at have stående på køl, hurtige at tilberede, forholdsvis billige og giver en masse dejlig protein til fx træningstrætte muskler:-) Det var lige en lille pep-talk for æg;-) Knus

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 16:43 #

      Det lyder lækkert og sundt det du spiser 🙂 Havregrød er altså lækkert at starte dagen på! Æg er også vildt gode, fordi man kan lave så meget med dem og de mætter virkelig godt 🙂 Og så er de gode til træningstrætte muskler som du siger! Er totalt med på din pep-talk 😉

      • Frenchilicious 28. marts 2012 hos 19:12 #

        Haha;-) Der fik jeg lige skabt en ny ægge-fan;-)

      • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 19:13 #

        Totalt 😉

  5. Julie 28. marts 2012 hos 15:17 #

    Jeg burde tænke mere over hvad jeg spiser. Jeg kan spise ALT uden at tage på, og derfor er det også virkeligt svært at sige nej til de usunde ting 🙂 Mit mål er helt sikkert at blive endnu bedre til at spise sundt, men jeg synes også det er vigtigt at give sig selv lov til en usund snack i ny og næ.

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 15:21 #

      Jeg forstår godt dit dilemma 🙂 Hvis jeg kunne spise hvad jeg vil uden at tage på, vil jeg måske også være mere tilbøjelig til at vælge de usunde løsninger. Men alligevel er jeg nået til det punkt, at min krop simpelthen får det bedre, mere energi osv. af at spise sundt, og derved er i bedre stand til at klare dagens udfordringer. Og at være “tyndfed” er jo faktisk lige så usundt som at være overvægtig. Men enig med dig i at der skal være plads til at synde, da man ellers nemt kører surt i det 🙂

      • Julie 28. marts 2012 hos 19:31 #

        Har det helt på samme måde mht. til energien hænger sammen med kosten. Det er bare noget med at tage sig sammen til at lave noget sundt og tusind gange mere lækkert mad end at vælge den nemme usunde løsning 🙂 Og ja man er bestemt ikke hellig bare fordi man kan spise alt. Men jeg er heldigvis ikke tyndfed selv, og gør hvad jeg kan for ikke at blive det vha. motion og kost (som dog godt kan blive liidt bedre til tider ;))

      • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 19:43 #

        Jeg synes bare det er sejt du forsøger, om mon ikke kosten følger med på et tidspunkt? 🙂 Det skal lige blive en rutine.

  6. Louise 28. marts 2012 hos 15:06 #

    Ja, jeg er begyndt at gå ret meget op i mad og min krop.
    Lige nu er jeg på sådan en kur, hvor man slet ikke må spise nogle hvide kulhydrater såsom hvidt brød, ris, kartofler pasta mm. Og kun spise Grønsager frugt og kød. Og så én gang i ugen giver man kroppen et chok, hvor du må indtage lige hvad du har lyst til. (så er der i det mindste lidt at se frem til i løbet af ugens stramme kost dage). Jeg har valgt at lægge min ‘fridag’ om lørdagen 🙂 Det skulle være en ret effektiv kur hvis man vil tabe sig. Så den er jeg igang med at prøve af.

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 15:15 #

      Fedt du har fået fokus på det 🙂 Jeg kender ikke til den pågældende kur, er det den der “Stenalderkur”? Jeg er ikke så god til kure, da jeg altid falder i når den ophører og fordi jeg ikke skal tabe mig som sådan. Derfor har jeg nu lavet en livsstilsændring i stedet for da det fungerer meget bedre for mig, og der er også plads til at synde nogle gange. Det er da også rart for dig du har en syndedag om ugen 🙂 Så bliver det lidt nemmere.

  7. Sanne 28. marts 2012 hos 13:22 #

    Man bliver jo helt sulten af at se på alle de fantastiske billeder..! 🙂

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 15:05 #

      Ja vildt sulten! 🙂 Det er skøn inspiration til køkkenet.

  8. Charlie 28. marts 2012 hos 12:13 #

    Sejt at skålen med salat ligner en skål med slik (ved første øjekast) 😀
    Skønne og inspirerende billeder som altid 🙂

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 12:27 #

      Det tænkte jeg præcis også 🙂 Men så er det bare sundt, det er jo skønt! Vi er glade for du kan lide vores billeder 🙂

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: