You can do this!

27 mar

Har I nogensinde bestemt jer for at leve sundere, stoppe med at ryge, motionere mere m.m., men efter et par måneder er det hele faldet fra hinanden igen? Det har jeg prøvet flere gange, og hvorfor er det egentligt at man i starten er så motiveret men senere er det hele ligemeget?

Man skal aldrig gå på kur eller ændre sin livsstil på kortere sigt. Det er et livslangt projekt og noget man skal gøre for at behandle sin krop bedre. En sidegenvinst kan være at man taber nogle kg., får mere energi og en flottere hud, men formålet i sig selv (for mit vedkommende) er at gøre noget godt for min krop og opnå et bedre velvære.

Hvis I har viljestyrken og hjertet med i det, så kan alle gøre det. Det bliver sindsygt hårdt, men jo længere I kommer i processen jo nemmere bliver det. Tænk på den følelse man får når man har overstået en workout. Den følelse skal man huske inden man skal motionere, hvor man mest af alt har lyst til at lade være. Jeg tror på I kan gøre det, så det bare med at komme i gang! Og hvis I nogensinde overvejer om det er det værd, så tænk på at I skal være i jeres krop resten af livet og ved at behandle den godt nu vil livskvaliteten straks øges på længere sigt.

Med det sagt vil jeg nu løbe en tur i det flotte vejr, tage en tur op og ned af vores trapper og dyrke noget hjemmetræning!

Kender I til den beskrevet følelse og har I nogensinde mislykkes en livsstilsændring, eller er det bare mig?

Put dette på dit køleslab!

Source: Tumblr 

17 kommentarer to “You can do this!”

  1. noerrebro 27. marts 2012 hos 21:47 #

    Meget inspirerende – og motiverende! Har lige været til bikefit med mine nyt spinningsko, og hold op hvor har jeg det bare godt 🙂 Men du har ret – det handler om at have det godt i sin krop og pleje den, give den næring, styrke den, og på denne måde opnå velvære. Ens krop er ens hylster, og man bør derfor passe godt på den…

    • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 11:03 #

      Sejt! Spinning synes jeg er SÅ hårdt 🙂 Ja, jeg synes man skal se det på den måde, da man derved får et sundere og mere realistisk forhold til sin krop 🙂 Og så er det bare fedt hvis man opnår nogle sidegenvinster.

      • noerrebro 28. marts 2012 hos 11:24 #

        Lige præcis 🙂 Næsten alle vil jo gerne lige tabe et par kg, men det er følelsen af at have det godt, sundt og dejligt i sin egen krop, der er vigtigst…
        Prøv spinning igen – jeg siger dig, man sveder!!!

      • Fit For Livin 28. marts 2012 hos 12:27 #

        Ja spinning er virkelig hårdt, og man føler virkelig man har givet den alt man hvad kunne 🙂 Det er skønt!

  2. Mie 27. marts 2012 hos 21:03 #

    Jeg prøver.. eller Jeg er holdt op med at ryge 🙂 Det går meget godt synes jeg. Fra den ene dag til den anden gik jeg fra 17-20 og ned til 1-5 om dagen. Jeg har i dag købt spray, plaster og en masse frugt 🙂 Jeg har før prøvet at holde op og jeg håber at denne gang bliver den sidste gang jeg stopper med at ryge :b
    Jeg synes desværre at træningen lige pt er lidt øv. Jeg går normalt til zumba 2 gange om ugen og nogle gange tager jeg op og træner på maskiner i stedet. Nu har jeg ikke trænet i 1½ uge (“kun” -heldigvis) men jeg synes allerede jeg kan mærke det på min krop. Jeg tror desværre også det er fordi jeg helst ikke tager op og træner alene. jeg vil helst have en med. Jeg mener desværre at hvis jeg tager derop selv vil folk glo mærkeligt på mig (jeg ved jo godt det ikke er rigtigt)
    Sidste år tabte jeg mig 10 kg (vejede 60 kg og kom ned på 49,9) Jeg har altid været ‘lille’ og min vægt ligger lige nu på 52-53 kg, som den gjorde før jeg tog på 🙂 Så det er jeg godt tilfreds med.

    Jeg vil rigtig gerne have min tvillingesøster med op og træne, men hun kan ikke overskue det, selvom hun bliver ved med at sige at hun gerne vil og at hun gerne vil tabe sig og få en flot krop. (Hun har desværre taget på og vejer 18 kg mere end mig) Det er hun rigtig ked af, men hvordan får jeg hende overtalt til at komme med (Jeg ved jo selv hvor dejligt man får det bagefter og hvor skønt det er når man kan se resultater)
    Jeg hader at se hende være så ked af sin krop.

    • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 21:16 #

      Jeg synes bare det er sejt du prøver 🙂 Og hvor er det godt gået med rygestop og de tabte kg, jeg tror i hvert fald på du kan gøre det!

      Jeg kender godt det med at man helst ikke vil træne alene. Sådan har jeg også haft det, men er blevet meget bedre. Har tænkt alt for meget over hvad folk synes om mig og om de nu synes jeg er “god” nok. Det er dumme tanker, for der er ingen der tænker sådan. Jeg synes også man hurtigt man kan mærke og se det på sin krop når man ikke træner i noget tid, og det synes jeg er en udemærket motivationsfaktorer. Og du er jo allerede kommet utroligt langt, det er flot. 10 kg. er meget og det er flot du holder din idealvægt.

      Du lyder som en rigtig god søster, men man kan desværre ikke “tvinge” nogen til at komme i gang hvis de ikke er mentalt klar. Det kan være du skal prøve at dele den følelse du får med hende når du træner og lever sundt, og håbe at hun selv bliver motiveret og tager initiativ til at ville i gang. Men jeg forstår godt det gør dig ked af det at se hende være ked af det 😦

  3. Helene 27. marts 2012 hos 19:00 #

    Puha ja, jeg har desværre stadig ikke fået taget mig nok sammen til at gøre min kost lige den tand bedre, som den burde være. Til Diana: Man kan i hvert fald mærke på formen, når man begynder at motionere – det gør mine løbeture sjovere, når jeg kan mærke, jeg holder til mere! 🙂

    • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 21:04 #

      Du kan eventuelt tage det i små bider 🙂 Altså prøve at ændre nogle måltider og gøre dem til en vane, sådan at det ikke virker uoverskueligt. Desuden er der også plads til usunde ting i en livsstilsændring, så længe det er med måde 🙂 Giver dig så meget ret i, at det er sjovere når man kan mærke fremskridt 🙂

  4. Debbie 27. marts 2012 hos 14:51 #

    Endnu engang må jeg jo bare sige, at jeres blog har skrevet endnu et inspirerende indlæg til dens samling. Well done 🙂

    • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 14:52 #

      Mange tak for det 🙂 Det betyder virkelig meget at høre.

  5. Anne-Sofie 27. marts 2012 hos 13:58 #

    Har i nogen ide om, hvad der virker bedst imod appelsinhud? Løb, Cross, eller step maskinen? 🙂

    • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 14:06 #

      Uhh det er svært at sige. Ud fra egne erfaringer er det klart løb, kombineret med styrketræning/holdtræning og så en sund kost. Kosten har faktisk rigtig meget at sige i forhold til appelsinhud (for mit vedkommende) 🙂 Men tror alle tre cardioformer er gode til det. Dog er appelsinhud til en vis grad genetisk bestemt, så man kan ikke nødvendigvis fjerne det helt. Jeg bruger en olie som har hjulpet mig meget i kombination med de førnævnte ting 🙂

  6. Diana 27. marts 2012 hos 13:24 #

    Jeg synes virkelig, at dette er en top motiverende blog! Elsker det, og efter at have læst alle indlæggene i går bestemte jeg mig for, at nu skal det være nu og har lige tilmeldt mig fitness, lavet en madplan for den næste uges tid og så er der jo kun at komme i gang tilbage 🙂
    Men jeg har lige tænkt på noget – hvis jeg regner med at kunne træne 4 gange styrke/cardio

    • Diana 27. marts 2012 hos 13:26 #

      (kom lige til at sende før jeg havde skrevet færdig)

      … + et par holdtræninger om ugen + sund, dejlig mad med vægt på god protein – – hvor lang tid vil der ca gå før jeg ser gode resultater? 🙂

    • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 13:35 #

      Vi er rigtig glade for du blive motiveret 🙂 Og hvor er det sejt at du har bestemt dig for at gå i gang med en livsstilsændring, det er jo det første skridt.

      Det er meget individuelt hvor hurtigt man kan se resultater, da det afhænger af hvor meget du skal tabe, hvad du vil opnå (er det at tabe nogle kg., stramme op eller opbygge muskler), men jeg vil sige at du allerede efter et par uger vil kunne mærke og se en forskel. Du vil nok også hurtigt se resultater på vægten, men der hvor man tit kan se størst forskel er ved at måle sig selv og tage billeder nu og så løbende hver uge 🙂 Hvis du ikke taber dig nogle uger er det ikke nødvendigvis negativt, for du tager jo på i muskler mens du taber fedt, så det kan godt udligne hinanden 🙂 Du må endelig opdatere med hvordan det går, når du er kommet i gang. Det vil jeg elske at høre om!

      • Diana 27. marts 2012 hos 13:48 #

        Håber på et 5 kg vægttab og så er jeg glad og stramme op selvfølgelig (skal jo se godt ud i bikini ;))
        Men hvis jeg allerede efter et par uger kan mærke noget, så burde motivationen holde 🙂
        Skal nok holde jer opdateret 🙂

      • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 14:03 #

        Ja, du vil hurtigt se resultater hvis du holder den 100 %, og det hjælper altid på motivationen 🙂 Vi glæder os til at høre om dit forløb.

Skriv et svar

