Youtube workout videoer

25 mar

Der er flere af jer der er interesseret i hvilke Youtube vidoer jeg bruger til hjemmetræning og jeg vil derfor meget gerne dele ud af nogle af dem jeg bruger. Det gode ved de her videoer er, at de tager imellem 10 – 20 min. at gennemføre, så det er utroligt overskueligt og man får meget ud af det på kort tid.

Jeg har fået mig en hel rutine i den her Youtube træningsverden, og jeg starter ud med lidt cardio og går så over til coretræning på specifikke områder (talje, ben osv.) og derefter udstrækning via yoga. Jeg har dog kun trænet herhjemme via Youtube en måneds tid, så det er stadigvæk meget nyt, så der er sikkert bedre videoer end dem jeg bruger. Hvis I selv kender nogen videoer eller bruger Youtube til træning, må I meget gerne dele linket til videoen i kommentarfeltet. Det vil jeg, og sikkert mange læsere, blive glade for 🙂

Cardio/opvarming:

Jeg bruger denne her amatørvideo til at få pulsen op. Den er meget basal, og optaget hjemme i en stue, men den er godt nok effektiv. Jeg bliver i hvert fald forpustet. Den er allerede set over en halv million gange, så tjek den endelig ud.

Den her er også rigtig god. Hvis man ikke har en håndvægt kan man bruge en vandflaske/bog eller helt undlade det.

Coretræning:

Jeg har ikke prøvet så mange videoer endnu inden for coretræning, men jeg har allerede min favoritinstruktør, så jeg bruger kun hendes videoer. Hun er vildt inspirerende og fyldt med energi. Den første har fokus på taljen, og hold op det kan mærkes dagen efter. Jeg var helt overrasket over at 10 min. kun gøre sådan en forskel, så den bruger jeg rigtig tit.

Hun har også lavet videoer med fokus på andre områder, og her bruger jeg bl.a. denne til træning af ryggen.

Og denne til maven

Udstrækning/yoga:

Denne her video er rigtig god for begyndere inden for yoga, og man lærer nogle basale øvelser. Jeg har brugt den et par gange, og jeg bliver rigtig afslappet.

Hvis man vil have lidt mere sved på panden, var der en sød læser der linkede til denne video. Kvinden i videoen skulle eftersigende have tabt sig 20 kg. efter hun begyndte, så det er virkelig effektiv yoga. Prøv den.

Enjoy og del endelig jeres oplevelser hvis I prøver nogle af videoerne 🙂 Jeg vil elske at høre en tilbagemelding om hvad I synes.

 

22 kommentarer to “Youtube workout videoer”

  1. fra2011tilhvornaardetender 12. april 2012 hos 17:15 #

    Har du nogle gode videoer til træning af lår og baller?

    • Fit For Livin 12. april 2012 hos 17:22 #

      Indtil videre ikke andre end dem jeg har lagt op 🙂 Men laver et nyt indlæg en af dagene med flere gode videoer, bl.a. også til lår og baller 🙂

  2. Lin 27. marts 2012 hos 19:34 #

    Mange tak for at du deler dine videoer:) Fik lige prøvet de to du har lagt op med talje og ryg, og så samme instruktørs balde træning, rigtig godt!
    Jeg er selv helt klart mest til holdtræning i fitness centeret, og det her er et fedt alternativ til når man enten har mindre tid, ikke kan komme ud ad døren eller hvad det nu skulle være, så mange tak:)
    Og rigtig fed blog, jeg har virkelig manglet en blog om træning og sundhed generelt, så det er bare fedt:)

    • Fit For Livin 27. marts 2012 hos 21:06 #

      Ej tak for din kommentar! Og det var da så lidt med videoerne 🙂 Er glad for du kun bruge dem. Hun er bare en god instruktør. Og det er jo super at kombinere med holdtræning de dage man ikke har så meget tid 🙂

  3. Helene 26. marts 2012 hos 13:57 #

    Jeg takker mange gange! Har længe overvejet yoga, da man bl.a. får lidt stive ben af at spille fodbold, som jeg. Og det er nogle rigtig gode videoer begge to, selvom den første var lidt nemmere at følge med i 😉 Det er superdejligt, at få smidt sådan nogen videoer i hovedet, for man får jo ikke lavet alle mulige øvelser derhjemme bare sådan lige af sig selv (eller… jeg gør i hvert fald ikke). Så mange tak for inspirationen!

    • Fit For Livin 26. marts 2012 hos 14:52 #

      Det var så lidt 🙂 Det tog også mig lang tid før jeg gik i gang med yoga, men nu er jeg bare så glad for det selvom jeg er begynderniveau stadigvæk 🙂 Den første er dog klart den nemmeste. Alle de her Youtube videoer kan godt være en jungle, så jeg er glad for du kan lide dem jeg har delt med jer 🙂

  4. Tina Brandstrup Hansen 26. marts 2012 hos 08:18 #

    Tak for en super inspirerende blog. Jeg synes det er så fedt, at dig og din kæreste har den fælles interesse, at dyrke jeres sundhed sammen. Gid min kæreste gad det, men han er første lige netop startet med at løbe og styrketræne for en uge siden efter 3 års pause pga. et hus byggeri (på egen hånd, pyhaaa)
    Jeg styrketræner selv 3 gange om ugen og løber/cykler/spinner 2-3 gange i ugen. Jeg går til bodyfit og er egentlig rigtig glad for holdet, men bliver helt nysgerrig over, at du synes, at du får mere ud af at træne på en anden måde. Jeg skulle måske hoppe ud i det og prøve noget nyt.
    Jeg prøvede lige den video “Yoga for complete beginners” – har aldrig prøvet det før. Det var jo så skønt og en god måde, at slappe af på, hvor det er okay, at man ikke stresser over alt det man burde lave. Tusind tak for alle de links til trænings videoer. Dem vil jeg i gang med at prøve af 🙂

    • Fit For Livin 26. marts 2012 hos 09:17 #

      Mange tak for din kommentar 🙂 Jeg er også virkelig glad for vi har den fælles interesse at træne sammen, da det gør det hele lidt nemmere i forhold til kost og motion. Men det er da sejt du stadigvæk får rørt dig så meget, så må vi håbe din kæreste bliver hooked ligesom dig så I kan stå sammen om det 🙂

      Jeg synes egentlig bodyfit er et af de bedste hold der er, og bruger det stadigvæk selv engang imellem, men efter at have gået til det i et stykke tid blev min krop ikke udfordret så meget + det var sværere at stige i vægt da instruktørene er forskellige og nogen virkelig havde mange gentagelser (som fx i stram op). Men jeg syne sagtens man kan gå til det fast hvis man bliver udfordret 🙂 Jeg får bare mere ud af at kombinere nogle forskellige ting og at vægte styrketræning højest.

      Yoga videoen er virkelig god synes jeg. Man bliver nemlig helt afslappet. Jeg håber også du kan lide de andre videoer.

  5. Cecilie 25. marts 2012 hos 19:51 #

    Laver du øvelserne i samme rækkefølge som de er lagt op? 🙂 og hvor mange dage i ugen træner du derhjemme?

    • Fit For Livin 25. marts 2012 hos 19:55 #

      Ja, altså starter med cardio, så coretræning og så yoga udstrækning 🙂 Jeg vælger dog kun en cardio video, en coretræning video og en yoga video, så det er i alt tager 30/40 min 🙂 Grunden til jeg har vist flere er sådan at man har lidt at variere imellem. Det er en skøn workout når man sammensætter det, og tiden flyver afsted.

    • Fit For Livin 25. marts 2012 hos 19:56 #

      Hov, glemte lige at sige at jeg bruger hjemmeprogrammet 1 til 2 gange om ugen på mine hviledage 🙂 Og man kan sagtens mærke det dagen efter.

  6. Christina 25. marts 2012 hos 17:06 #

    Jeg er rigtig glad for ‘blogilates’ på youtube – hvilket så er pilates trænning.. men hold da op det kan mærkes! Især hos en begynder som mig! videoerne er også 10-20min lange og hun er super motiverende 🙂

    • Fit For Livin 25. marts 2012 hos 17:42 #

      Pilates er rigtig godt, det vil jeg klart tjekke ud 🙂 Jeg er også begynder igen (var ellers virkelig en hardcores pilatesdyrker engang), og det kan nemlig mærkes virkelig meget 🙂 Og 10 – 20 min. er så overskueligt.

  7. Walkinrunout 25. marts 2012 hos 15:06 #

    Prøv at se på http://www.bodyrock.tv – se bort fra silikone brysterne…så er det utrolig hård og effektiv træning.
    Jeg bruger det, når der ikke lige er andet motion på programmet (som ellers er: zumba, løb, yoga og styrketræning)
    Glæder mig til at prøve din yoga video, for det er forholdsvist nyt for mig, at dyrke yoga og det er vildt lækkert synes jeg 😉

    • Walkinrunout 25. marts 2012 hos 15:39 #

      Hov, så lige, at der allerede var tippet om bodyrock 😉

    • Fit For Livin 25. marts 2012 hos 16:30 #

      Selvom det allerede er nævnt, er det bare fedt du vil dele ud af dine gode tips 🙂 Elsker når I gider bruge tid på det! Det lyder virkelig fedt at det er så hårdt og effektivt, og kan godt lide det de dage jeg ikke træner andet. Yoga er også virkelig nyt for mig, men prøver mig frem. Det er bare utroligt hårdt, da man skal holde stillingerne så længe, men bagefter har jeg det skønt 🙂

  8. ankp 25. marts 2012 hos 14:04 #

    Gode videoer, kunne være jeg skulle prøve nogle af dem af 🙂 ellers er jeg stor fan af hende her: http://www.bodyrock.tv/ – hun har virkelig nogle gode workout videoer, du kan evt. også bare finde hendes videoer på youtube 🙂
    Venlig hilsen Anne Katrine

    • ankp 25. marts 2012 hos 14:06 #

      hun kan godt være lidt svær at forstå i starten, men man skal bare lige afkode hendes accent, så går det (;

    • Fit For Livin 25. marts 2012 hos 16:28 #

      Jeg synes i hvert fald de er gode, og meget simple 🙂 Og tusinde tak for link, hende kendte jeg slet ikke, men skal helt sikkert prøve hendes videoer 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hjemmetræningsprogram! « Fit For Livin - 10. januar 2013

    […] vil have lidt cardio indover enten inden eller efter, så kan jeg anbefale disse programmer (her og her) jeg tidligere har […]

  2. Easy as that! « Fit For Livin - 23. december 2012

    […] gåtur i snevejret eller 15 min.’s hjemmetræning (få inspiration til hjemmetræning her og […]

  3. Goals for 2012 « Fit For Livin - 9. april 2012

    […] Træne hjemmefra de dage jeg ikke er i fitness centeret via Youtube og ved brug af vores trapper. Se de Youtube træningsvideoer jeg bruger lige her. […]

Skriv et svar

