The perfect run

21 mar

Jeg er ikke en løbeperson. Altså jeg løber på løbebånd efter min styrketræning nogen gange, men decideret at løbe udenfor i lang tid har jeg aldrig rigtig gjort. Og hvor er det ærgeligt, for vil virkelig gerne være en person der bare kunne nyde det og prøve at opnå “runners high”. Det handler nok bare om tilvænning.

Løber I og i så fald er det noget I nyder?

Forresten i går var bloggen bedste dag ever på de 4 uger vi har eksisteret. Søde og seje modeblogger Emilie var så sød at linke til vores blog, og det blev vi simpelthen så stolte over. Det betyder også, at vi nu har nok followers til at holde vores første give away. Hvis I elsker proteinpulver eller har overvejet at prøve det, vil vi klart anbefale at kigge forbi  i aften 🙂

Source: Tumblr 

26 kommentarer to “The perfect run”

  1. Tatiana 22. marts 2012 hos 12:46 #

    Jeg har altid holdt mig igang – elsker at træne – har dog aldrig været tilhænger af løb, og efter jeg blev opereret i mit knæ (korsbånd og menisk) har jeg svært ved at holde til det i længere tid. Men ville ønske jeg elskede det og bare kunne løbe derud ad.
    Har du/i eller andre nogle gode råd, til hvordan jeg kan træne det op på løbebånd?

    Cykler i stedet på/fra arbejde 2*1 time om ugen, samt crossfit 2*1/2 time om ugen.. derudover dyrker jeg bodypump, pilates og har planer om at begynde til yoga igen! 🙂

    Tak for en fed blog – fandt jer gennem Emili – og jeg er helt sikkert kommet for at blive!

    • Fit For Livin 22. marts 2012 hos 13:34 #

      Du har det nok ligesom mig, jeg har heller aldrig været overdrevet vild med at løbe, men man ønsker sådan man kommer til at elske det 🙂

      Jeg har desværre ikke nogle gode råd til hvordan man mest effektivt træner den skade op, da jeg ikke ved helt vildt meget om optimal løbetræning. Men tænker du skal starte stille og roligt ud, ikke presse dig selv for hårdt selvom det er fristende og så lytte til din krop. Du har sådan et støttebånd til knæet for at støtte det? Sådan et bruger jeg selv til mine knæ – især under styrketræning, da de er svage.

      Tilgengæld lyder det som om du laver så meget andet motion at du får det du skal bruge 🙂 Men kan godt forstå du også gerne vil have muligheden for at løbe nogle ture, og jeg er sikker på det kan trænes op igen.

      Vi er glade for du er kommet for at blive 🙂

      • Tatiana 22. marts 2012 hos 19:09 #

        Præcis. Men jo, jeg har knæbind – de er bare så irriterende at løbe med 😉 Må prøve mig frem.. det er rart med noget variation, også bare ved cardio, så man ikke kører død i det!! Må prøve mig frem 😀

  2. Anon 21. marts 2012 hos 17:25 #

    Hej. Er det ‘okay’ at løbe med alm. bh og ovenpå en sports-bh?

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 18:26 #

      Jeg har aldrig prøvet det, men vil nok ikke anbefale det 🙂 En sportsbh er netop bygget til at støtte brysterne under træning, så det er helt tilstrækkeligt 🙂 Du behøves ikke begge dele.

  3. Nanna 21. marts 2012 hos 17:00 #

    Jeg fandt, ligesom mange andre, og jeres blog via Emili – den er rigtig god, og dejlige inspirationsbiller.

    Jeg ELSKER at løbe rent ud sagt. Det har den vildeste meditative effekt, men det bedste er nu når man i slutningen af løbet sætter alle kræfter ind og spurter hjem. Der er intet som luften i ansigtet, smerten i benene og så bare afsted, afsted, afsted. Fuld fart frem 🙂

    På søndag skal jeg faktisk løbe mit første halvmarathon, og d. 20. maj står den på marathon. Det bliver stort! Jeg glæder mig som et lille barn til jul, og er total klar til at tage kampen op mod kilometerne 🙂

    Glæder mig til at følge jeres blog

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 18:23 #

      Det er så skønt at høre at du har fundet os, og har lyst til at blive 🙂

      Hold op du er sej at du skal løbe marathon. Er det ikke henholdsvis 20 km og 40 km? Det må virkelig kræve viljestyrke og dedikation! Forstår godt du er stolt 🙂

      • Nanna 22. marts 2012 hos 06:58 #

        Jo 21 og 42 km .. 🙂

  4. Rikke 21. marts 2012 hos 13:22 #

    Der findes intet bedre end at få blæst øverste etage igennem med en dejlig meditativ løbetur! Man fortryder ALDRIG at man har løbet… jeg har desværre døjet en del med træthedsbrud, (fordi fodbold på kunstgræs og løb på asfalt ikke supplerer hinanden suuuuuper godt) så kan kun sige at man skal løbe mens man kan!

    Jeg har altid elsket at løbe, men har aldrig løbet længere end 12 km.. marathon er ikke for alle.. og det behøver ikke at være et mål bare fordi man godt kan lide at løbe!

    tak for en fed blog! masser af inspirationsbilleder – just the way I like it!

  5. Claudia 21. marts 2012 hos 13:05 #

    Hej med jer to
    Jeg fandt jeres blog forleden dag og har gennemlaest de tidligere indlaeg. Normalt, kommenterer jeg ikek saa meget paa blogs, men denne blog har vaeret manglet og jeg er glad for, at jeg endelig har fundet den.
    Den er dejlig personlig og megsinspirerende!
    I skal nok naa jeres maal, det er jeg helt sikker paa.
    Jeg vil kloe paa med loebetraeningen, Bikram yoga og sund kost her i Berlin, saa naar jeg det forhaabentlig ogsaa indenfor en overskommelig fremtid.
    Tak for en god blog.

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 13:29 #

      Hej Claudia.

      Det er vi bare helt vildt glade for at høre. Vi vil gøre alt for du har lyst til at blive ved med at læse med 🙂 Vi håber og tror også på vi når vores mål, det går i hvert fald godt. Du må have fortsat god træning i Berlin (har aldrig været der, men vil vildt gerne besøge byen). Lyder som om du har styr på det både med træning og kost, så tror nok du skal nå dit mål, og Bikram yoga lyder vildt spændende 🙂

  6. Marica 21. marts 2012 hos 13:03 #

    Uhh spædende ! Jeg fandt jeres blog via Emilie 🙂 Jeg elsker den allerede. Jeg elsker faktisk, at løbe, men jeg ved ikke, jeg har bare mistet lysten lidt pt. Dog er jeg i fuld gang med at prøve at genvinde lysten 🙂

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 13:18 #

      Dejligt du fandt os, og endnu bedre du kan lide den 🙂 Det er vi super glade for!

      Fedt du elsker at løbe, det vil jeg også ønske at kunne en dag. Jeg håber det skønne vejr og at sommeren snart er her, kan være med til at genvinde din lyst 🙂

  7. Sanne 21. marts 2012 hos 12:55 #

    Løber, nyder det semi, gør det mest fordi det er “tidsbesparende” og kan gøres her og nu kontra at tage i fitnesscenter 🙂

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 13:02 #

      Enig med dig. Det er også meget hurtigere overstået end at tage hele vejen i fitness, klæde om og så bruger man halvanden time på det. Og med så skønt vejr som det er nu, er det bare med at komme ud på vejen 🙂

  8. Alberte 21. marts 2012 hos 10:34 #

    Jeg er først lige begyndt at løbe, og jeg vil sige, at der er lang vej endnu!!
    Dog alle inspirationsbilleder osv. som bliver lagt op på diverse blogs, holder mig utrolig meget i gang (TAK!!).

    Jeg vil langsomt opbygge min krop, så i sidste uge og denne uge har jeg aftalt med mig selv, at jeg skal løbe 3*4,5 km. Dernæst skal jeg de næste to uger løbe 3*5,5 km. og så langsomt stige. Jeg synes ihvertfald, at det virker for mig, med mange små mål!! og så er det bare dejligt, at jeg kan mærke min kondition bliver bedre!! 🙂

    Selvom det er rigtig hårdt at løbe, så elsker jeg bare at mærke min krop forbrænde en masse kalorier, og at jeg kan mærke at jeg både bruger mine ben, arme, balder og mave er en fantastisk følelse!!

    (Nu er sommeren også på vej, så nyd foråret og få løbet en masse udenfor (+spise sundt) – så skal vi nok blive bikiniklar til sommer) 😀

    )

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 11:22 #

      Det kan godt være der er lang vej, men du er jo allerede kommet rigtig langt 🙂 Og det er så fedt at inspirationsbillederne hjælper til at nå sit mål.

      Jeg kan godt lide din ide med at tage det langsomt og sætte små målsætninger. Tror også det vil virke for mig 🙂 og hvor er det fedt du mærker fremskridt, og jeg elsker også følelsen af at ens krop arbejder og man forbrænder en masse kalorier. Man har virkelig meget selvtillid efter sådan en tur.

      Og ja vi må tro på os selv, så vi er klar til sommeren 2012! Vi skal rock den bikini i år haha.

  9. Corinna 21. marts 2012 hos 09:57 #

    jeg elsker at løbe ! 🙂 Det gjorde jeg ikke engang, der hadede jeg det – men nu er det blevet en del af mit liv ! 🙂
    Jeg begryndte i sommeren 2011, hvor jeg tænkte en dag: “jeg vil ud og løbe, en laang tur. Jeg har tiden til det, og jeg skal ikke nå noget. Men gider jeg ikke mere/ikke kan – ja, så må jeg gå eller tage en bus hjem”.
    Mig afsted det gik. Og ja, det endte med at jeg løb 10 km, næsten uden stop ! 😀

    De første par måneder var hårde – pga. motivationen. Men efter nogle måneder havde jeg følelsen af: “Jeg hader det, men alligevel elsker jeg det!”
    Og man siger faktisk at det tager 3 mdr. tilvending, før man vil elske at løbe. Og ganske rigtigt – idag er det en del af mig og mit liv 🙂
    Jeg løber ml. 10 – 12 km, ca. 4 gang om ugen. Derudover varierer jeg lidt imellem styrke og spinning – hvis der er dårligt vejr.

    Forandringer; Ja. der er sket en tydelig forandring på min krop. Førhen var jeg mest fit på overkroppen, men nu er det blevet udlignet.
    førhen; jeg HADEDE løb !
    Idag: I love it ! Just do it ! 🙂

    • Corinna 21. marts 2012 hos 09:59 #

      Det er samtidig også den sportsgren hvor jeg forbrænder flest kcal på 1 time – BONUS ! 😀

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 10:35 #

      Hold op du er sej, og så på så kort tid! Det motiverer mig. I can do it! Jeg håber jeg kan gå fra at hade det til at elske det ligesom dig 🙂

      Tror også det handler meget om viljestyrke, altså at stoppe når man er færdig frem for når man er træt. Det døjer jeg selv med i hvert fald. Men 10-12 km er altså virkelig meget, godt gået. Det er min drøm at kunne det en dag. Og så 4 gange om ugen, du må være i virkelig god form lyder det som 🙂 Det er også bare rigtig godt at kombinere med andre træningsformer.

      Ja løb skulle være det man forbrænder mest ved fordi man bruger hele kroppen. Der er vidst ingen grund til ikke at gå i gang 😉

      • Corinna 21. marts 2012 hos 11:48 #

        Det er bare at komme igang. På med skoene også afsted ! 😉
        men men men .. 3 mdr. Husk det. Måske er det træls i starten, men det er nu dejligt at få noget frisk luft, efter man har siddet inde en hel dag (for mit vedkommende ihvertfald) 🙂

        Jeg har det også sådan: Når jeg træner, så skal den have MAX! Derfor vil jeg altid træne med det formål, at forbrænde flest mulige kalorier. Så derfor er pulsur med kalorietæller alfa omega ! På denne måde kan du konkurre med din egen puls og antal forbrændte kalorier på én træningstime.

        Forresten: hos hvilken udbyder har i oprettet jeres blog? (hvis man nu selv skulle være kreativ og lave en 😉
        og og og .. fed fed fed blog i har !:D med fede billeder 🙂

      • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 13:01 #

        Ja, man skal ikke tænke for meget over det, for så kommer man ikke afsted 🙂 Jeg ved det bliver rigtig træls, men jeg ved også at jeg nok skal blive vild med det. Især når det er så skønt et vejr som vi har for tiden.

        Et pulsur vil jeg vildt gerne have, skal bare lige have det købt. Det er nemlig vigtigt at kunne se sin egen indsats for at kunne forbedre sig. Jeg får da helt blod på tanden nu 🙂

        Mange tak fordi du kan lide vores blog. Vi har oprettet den hos WordPress.com, da vi syntes det virkede mest overskueligt. Der findes også Blogger.com hvilket andre bedre kan lide. Tror det er en smagssag. Du skal da endelig oprette en hvis du er inspireret 🙂 Så må du endelig smide et link til den hvis du bestemmer dig for at gøre det.

  10. Nana Kyhn 21. marts 2012 hos 09:27 #

    Jeg løber – og jeg nyder det!:-) har løbet meget målrettet det sidste års tid, og det er den bedste konditionstræning man kan få (syntes jeg!) – samtidig med at man får pulsen op, får man nemlig også strammet maven ind, givet ballerne et løft, slanket benene og tonet hele kroppen! Fik dog løberknæ for en måneds tid siden, da jeg løb 18 km uden at mærke efter hvordan mine knæ havde det – så gik ned på 3 gange om ugen af ca 15 km i alt, og det hjalp!(laver aldrig den fejl igen) Som Rikke Rønholt siger: det handler om at være løber for livet, altså passe på sig selv så man er i stand til at løbe resten af livet 🙂 Hold da op, har aldrig kommenteret så meget på en blog før :b

    • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 09:34 #

      Jeg synes det er så fedt du gider kommentere og dele ud af dine træningsrutiner 🙂 Det er inspirerende for mig og sikkert også andre læsere. Bliv endelig ved med det 🙂

      Hold op det er vildt du løber så langt, og er slet ikke i tvivl om det er fantastisk træning. Og effekten af løb lyder fantastisk! Jeg keder mig bare nemt, men det er nok også fordi jeg primært løber på løbebånd. Løberknæ lyder ikke godt, men det er godt du lytter til din krop og har sat distancen ned (selvom 15 km er sygt langt synes jeg haha). Jeg vil en dag også gerne blive løber for livet ligesom dig og mange andre, jeg skal bare tage det stille og roligt tror jeg, og træne mig op til det.

      • Nana kyhn 21. marts 2012 hos 11:02 #

        Hvis man ikke er voldsomt motiveret for det generelt eller bare drænet for energi en uge, hjælper det for mig at sige
        At ‘lidt har også ret’- og man forbrænder jo mere ved kortere ture hvor man virkelig tonser igennem.. De længere ture er mere blær og udholdenhedstræning ;-b he he

      • Fit For Livin 21. marts 2012 hos 11:25 #

        Men det er virkelig god blær 😉 Men ja, korte ture hvor man bare spurter er også godt – og vildt hårdt! Jeg kender godt de dage hvor man er mindre motiveret, men så handler det som du siger bare om at komme afsted, selvom man ikke kan yde sit optimale. Tit får man netop mere energi og motivation af at gennemføre en workout 🙂

Skriv et svar

