A flat and toned stomach!

20 mar

Mange pigers drøm er at få en opstrammet og tonet mave. Det er ihvertfald et af mine mål, men klart også noget af det jeg synes er sværest at opnå. De her seje piger giver dog mig motivationen til at tro på det er muligt engang. Jeg giver i hvert fald ikke op 🙂

Hvad er jeres drømmemål i henhold til jeres krop? Arme, ben, baller, mave eller noget helt tredje?

Source: Tumblr & unknown

23 kommentarer to “A flat and toned stomach!”

  1. Anne C 22. marts 2012 hos 15:30 #

    Jeg får (7-9-13 stadigvæk – selvom alderen da gør sit for at forhindre det!) stadig rimelig nemt flad mave. Hos mig er det øverst på hofterne (muffintoppen om man vil :)) og på ydersiden af lårene fedtet er genstridigt. Men omvendt, så må man også, som du selv siger flere steder, lade være med at ville have noget, som ens krop ikke kan give een – og jeg er ved at vænne mig til, at fedtdepoterne aldrig vil forsvinde helt på mine “indsatsområder” 😛 Og pyt med det – det vigtigste er trods alt at få en all around sundere og smukkere krop!

    • Fit For Livin 22. marts 2012 hos 16:26 #

      Lækkert du stadigvæk nemt får flad mave 🙂 Og selvom vi alle døjer med vores “problemområder” er det aldrig lige så slemt som man selv synes og det kan i mange tilfælde afhjælpes lidt med sund kost og motion. Du har nemlig ret, det vigtigste er at få en allaround sund og fit krop, som kan bære en igennem livet 🙂

  2. Katrine 20. marts 2012 hos 20:39 #

    Tak for en rigtig god blog, I gør det så godt. 🙂
    Jeg ville høre, jeg er så dårlig til at drikke nok væske om dagen. Hvor meget drikker du om dagen? Det er jo sundt, at drikke nok med vand, siger folk 🙂

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 22:19 #

      Tusinde tak 🙂

      Jeg har tidligere haft problem med at få min daglige to liter vand, men nu er det ikke noget problem. Jeg drikker ca. 2 liter de dage jeg holder hviledag, og 3 liter de dage jeg træner. Jeg døjer meget sjældent med hovedpine, og hvis det kommer kan jeg næsten altid “drikke” det væk. Vand er så vigtigt. Det du kan gøre er at fylde nogle vandflasker og ligge dem i køleskabet, så du altid har iskoldt vand ved hånden. Hvis du synes vand smager kedeligt, kan du tilføje citronskiver, appelsin og isteringer for at gøre det mere spændende. Sørg altid for at have vand på dig når du er ud, så du aldrig går tørstig rundt, og erstat sjældent vand med andet væske 🙂 Så er man i hvert fald godt på vej. Du vil også hurtigt mærke en kæmpe forskel ved at få dit daglige indtag vand i forhold til hud, energi og humør.

  3. Caroline 20. marts 2012 hos 20:07 #

    Vil endnu engang takke for Jeres ubeskriveligt skønne motivation! Helved I gør det godt 🙂

    Vil gerne høre mere om skader og evt. genopbygning af kroppen (hvis I har oplevet det). Fik for en uge siden en fiber i mig baglår – som jeg gjorde værre med en løbetur (er sådan en der NÆGTER at se skaden i øjnene og holde pause), og nu har jeg sindssygt ondt hele tiden, men holder mig selv i gang med gang i stedet for løb. Øv øv øv.. (og av)

    Tak for Jeres arbejde med bloggen. Det er min absolutte yndlingsblog.

    Kærligst

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 22:14 #

      Ej hvor er du sød, mange tak. Det værdsætter vi virkelig 🙂

      Angående skader er det en forfærdelig ting, for man vil så gerne træne, men kroppen siger noget andet ;( Jeg har ikke selv prøvet at have en fiber, men har hørt det er meget smertefuld. Det bedste du kan gøre er at lytte til din krop og holde dit ben i ro. Du kan imellemtiden fokusere på træning af andre områder, mens dit ben får hvile.

      Jeg (Danica) oplevede for 4 år siden en tiltagende smerte i min lænd og ned i venstre ben. Det gjorde så ondt, og jeg kunne ofte slet ikke gå på benet. Var både til fysioterapeut, kiropraktor og igennem sygehusvæsenet (mr scanning), og flere parter mente det var en diskusprolaps fordi jeg er bygget skævt. Jeg tog faktisk ipren i længere tid og var afhængig af dem for at kunne sove. Det der virkede for mig var udstrækning på bold (mit ynglingshold), yoga øvelser, styrketræning af ryg og lænd og en generel fokus på min holdning til hverdag (ikke stå skøvt fx.) I dag døjer jeg sjældent med det, så man kan godt overkomme sin skade og leve med den. Vigtigst af alt skal du bare lytte til din krop 🙂 Det må aldrig gøre ondt.

  4. Debbie 20. marts 2012 hos 19:07 #

    Mit mål er uden tvivl at tabe det sidste på mine sideben. Jeg får ret hurtigt flad mave, men det fedt der sidder i siderne, det vil ligesom bare ikke af.
    Desuden har jeg også nogle gode fedtdepoter ved mine hofter, som ligesom bare ikke vil give slip – men jeg giver heller ikke op. JEG VIL! 😉

    endnu engang tak for en inspirerende blog. Er begyndt at se den igennem hver dag, inden jeg tager i fitness centeret. Det er virkelig noget som virker hvad angår min motivation 🙂

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 22:06 #

      Ej jeg misunder dig helt du nemt opnår en flad mave, det døjer jeg mest med. Tilgengæld er min ben altid i form og uden appelsinhud. Sjovt hvordan det er forskelligt fra person til person 🙂 Jeg ved du kan klare det, så du må endelig ikke give op.

      Vi er så glade for du kan blive inspireret til at give den ekstra gas inden fitness ved at kigge på vores blog. Jeg bruger selv billederne lige inden træning til at huske mig på mit drømmemål 🙂 Det er den bedste motivation!

  5. Nana kyhn 20. marts 2012 hos 18:48 #

    Mit mål er en tonet, flad mave lignende billed 4 eller det nederste!! Men syntes aldrig helt man får det sidste omkring navlen væk – men det er målet – og så en slank veltrænet krop, uden at miste bagdelen :-)!! Min yndlingsøvelse til maven er at ligge på ryggen på en bænk, mens man med benene og bagdel udover kanten, hæver og sænker benene – i modsætning til alm armbøjninger, er man her sikker på at musklerne ligger sig plant som de skal, istedet for uden på maven! Syntes den øvelse er så fantastisk, at jeg var nød til at dele den 🙂

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 22:03 #

      Tror mit mål er meget lig dit 🙂 Men jeg har ligesom dig meget svært ved at få det sidste væk. En fit og veltrænet krop er mit drømmemål.

      Den maveøvelse er også bare vildt god, super du deler den 🙂 Den er nemlig rigtig effektiv og dynamisk, så man får pulsen lidt op.

  6. Julie 20. marts 2012 hos 18:37 #

    Mine drømmemål er så lidt appelsinhud på baller og lår som overhovedet muligt og en lidt strammere mave 🙂 Jeg har også et spørgsmål til proteindrik.. Efter jeg er begyndt at træne mere styrke end jeg har gjort før og startet på et ret aktivt arbejde, så føler jeg mig sulten (især efter sukker) nærmest hele tiden… Måske jeg skulle prøve noget proteindrik? Kan I anbefale et mærke?

    Super fed blog – jeg er ny læser.

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 18:44 #

      Fedt du er ny læser! Ja appelsinhud er også svært at bekæmpe, men lyder som om du er meget motiveret 🙂

      Vi bruger Dymatize – Elite Whey , som er klart det der smager bedst af det vi har prøvet. Den er slet ikke syntetisk eller tynd i det. Faktisk er det den vi udlodder i konkurrencen om få dage 🙂 Jeg tror det vil være en stor hjælp for dig nu hvor du føler dig sulten, og det er så nemt at lave og have med på arbejde. Det skal bare på køl 🙂 Og vigtigst af alt, det tager sukkertrangen.

  7. Julie 20. marts 2012 hos 18:03 #

    Har du et godt råd til, hvordan man træner maven på den gode og effektive måde?

    PS. Dejlig blog! 😀

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 18:24 #

      Tusinde tak 🙂 Jeg har ikke sådan en yndlingsøvelse, men tror mere på en kombination af mange ting. Fx bliver mavemuskler kun synlige hvis man kombinerer det med den rigtige kost og cardiotræning. Nogle af de øvelser jeg bedst kan lide er planken, der træner maven helt exeptionelt godt (se evt. vores tidligere indlæg) og så en dynamisk meveøvelse til siden – Man sider på gulvet med benene bøjet hævet over jorden, og så kører man til siderne med en håndvægt i hænderne i hurtigt tempo. Den er rigtig god, og man får cardio indover.

  8. anne 20. marts 2012 hos 17:24 #

    Det er faktisk lykkedes mig at få strammet maven op. Ikke helt som dem på billederne, men er alligevel ok tilfreds 🙂 Dog halter det noget så gevaldigt med baller og lår. Er så træt af kvindeformerne der vælger at medføre en masse fedt lige der på hoften, hvor jeg bare ikke gider have det!! ÆV!!!!!

    Men tak for super motivation. Det er så inspirerende at se på sådan nogle billeder! Kan kun anbefale dig at hende den app der hedder “nike training” hold nu op nogle kroppe de tøser har!!! Kan sidde og stirre på dem, selvom det virker meget underligt. Men det er så fascinerende at se hvor tonede de er!

    Og har lige et spørgsmål mht. proteinpulver. Spiser/drikker i det efter hver træning? Eller er det kun til når i har trænet ekstra hårdt, eller hvordan? Og erstatter det et måltid? Kunne godt bruge noget protein-shake-info, da jeg selv overvejer at købe noget. Løber 3 gange i ugen, og styrketræner (kettlecross eller selv) 2 gange i ugen. Så måske kroppen godt kunne bruge lidt ekstra?

    Det blev en laaang besked. Vil bare sig tak for en god blog. Det er lækkert med noget inspiration til en sundere livsstil 🙂

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 17:38 #

      Hvor er du sej, at du har fået strammet maven op! Og dem på billederne er også ekstreme, jeg lader mig udelukkende inspirere da min krop nok ikke er bygget til at være så cut 🙂 Uhh kender godt det med baller og lår, og jo ældre man bliver, des sværere bliver det.

      Dejligt du kan blive motiveret af vores blog. Jeg kendte faktisk slet ikke den app, den må jeg hente med det samme. Elsker også at kigge på flotte kroppe, drømmer mig helt væk haha 🙂

      Ang. proteinpulver drikker vi det altid efter træning. Rasmus drikker det hver dag ligegyldigt om han træner eller ej, og jeg kan også finde på at bruge det som mellemmåltid selvom jeg ikke har trænet. Det er virkelig godt oven på en omgang træning, da kroppen resituerer bedre (og det tror jeg er ligegyldigt om det er styrketræning, pilates eller spinning). Det erstatter et måltid for mig og er utrolig mættende. Hvis man vil tabe sig, kan man blande det op med vand i stedet for mælk, og så er der færre kalorier i. Tror det vil være rigtig godt efter din Kettlecross, og det stabiliserer faktisk ens blodsukker så man ikke får lyst til noget sødt. Jeg kunne ikke leve uden!

      Vi udlodder faktisk en valgfri proteinpulver en af dagene fra Gymnordic i en konkurrence.

      • anne 20. marts 2012 hos 21:14 #

        hvor er det bare cool, at du tager dig så meget tid til at svare folk!! Det tager jeg virkelig hatten af for. Det er der mange bloggere der ikke rigtig tager sig tid til, men som læser er det fantastisk! Tak 🙂

      • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 22:21 #

        Det er vi helt vildt glad for du siger 🙂 Jeg mener ligesom dig det ofte mangler på blogs. En blog er jo baseret på dialog og vi får lige så meget ud af at høre fra jer læsere, som I får ud af vores indlæg. Vi kunne slet ikke være foruden det, det er nemlig det der gør det spændende og inspirerende.

  9. nanabech 20. marts 2012 hos 17:18 #

    Med frygt for et cirkelspark fra janteloven, er jeg faktisk ret tilfreds med min krop. Jeg er slank, men uden at være for tynd (synes jeg selv). Jeg har pæne ben og en ret flad mave.. Men som alle andre – jo. alle! – er der selvfølgelig steder, jeg godt vil have strammet op. Fx mine arme, min numse og mine inderlår. Det er dog allerede godt på vej med hjælp fra Pilates og snart også yoga ❤

    • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 17:28 #

      Intet cirkelspark herfra, tværtimod er det så fedt du er tilfreds med din krop 🙂 Jeg håber selv at nå det punkt snart. Kvinderne med selvtillid er så skønt!

      Jeg har også hørt at yoga og pilates skulle være virkelig godt til “problemområderne”. Gik faktisk engang permanent til pilates og efter en måned kun jeg se det. Kun være man skulle starte igen 😉

      • nanabech 20. marts 2012 hos 17:40 #

        Jeg gik til yoga to gange om ugen i to år, da jeg gik i gymnasiet, og det var også virkelig hurtigt jeg kunne både se, men allervigtigst mærke forskel. Er lige startet til Pilates i fitness world og i næste uge skal jeg prøve flowyoga. Personligt har jeg ikke prøvet noget, der giver en flottere krop og holdning end ballet, yoga eller pilates 🙂

      • Fit For Livin 20. marts 2012 hos 18:21 #

        Ej men jeg skal så meget begynde til det igen 🙂 Dyrker yoga herhjemme, men det er mere til at få strukket min krop ordenligt ud efter træning. Men tror ligesom dig jeg skal prøve flowyoga, lyder som noget lige for mig 🙂

      • nanabech 20. marts 2012 hos 18:26 #

        Det er super fedt! Gør det 😀

Skriv et svar

