Lidt testosteron til bloggen!

16 mar

Trods jeg normalt holder mig i baggrunden er jeg stadig en del af bloggen, så ville derfor tilføje mine overvejelser og resultater. Har været i gang i noget tid med at prøve at optræne den form jeg gerne vil have.

Jeg var altid den tynde fyr da jeg var yngre. Begyndte så småt at træne i 10. klasse og det har så eskaleret siden. Gik fra en tynd fyr på 60 kg til en mere normal bygget fyr på 80 kg over en årrække. Med den baggrund er mine nuværende mål at ramme de 90 kg, da jeg aldrig rigtig har kunnet bevæge mig højere end de 85 kg som jeg lå på tidligere, inden jeg tabte mig lidt igen pga. kampsport.

Jeg startede målrettet efter de 90 kg for 6 uger siden hvor min startvægt hed ca. 80 kg. Har valgt at sige første mål er 87 kg inden året er omme. Det går rimelig hurtigt i starten pga. min vægt har været på de 85 kg før, så den kan huske muskelmassen. Plus tager gerne et par kg på i væske i starten.

Træner intenst 5-split program, hvor jeg presser mig selv som aldrig før. Et 5-split program betyder man deler hele kroppen ind i 5 dage, som i mit tilfælde ser således ud:

Dag 1. Ben

Dag 2. Bryst

Dag 3. Ryg

Dag 4. Arme

Dag 5. Skuldrer

Og så har jeg 2 dage tilovers i løbet af ugen til restitution.

Det har fungeret rigtig godt indtil videre, har masser af overskud til at tæske kroppen igennem hver gang, og får samtidig den hvile der skal til for at musklerne kan opbygge sig selv igen.

Jeg indtagerdesuden  en masse sund mad for at give kroppen den benzin den har brug for. Lige nu indtager jeg ca. 4000 kcal for at opretholde min vægtforøgelse. Alt i alt kan jeg sige at tingene kører som de skal, og motivationen er på det højeste 🙂

Som i kan se ovenfor er min vægt godt på vej, og hvis man trækker ca 2 kg fra i væske, er jeg kun 4 kg fra mit mål i år 🙂

Min nuværende form er således:

Ex. på hvad form jeg ønsker, synes passer til mig, og samtidig er realistisk med mine gener:

Det var lidt fra den mandlige del af denne blog.

Håber mine tanker og overvejelser kan inspirere andre – god træning derude!

Hilsen Rasmus 🙂

Skriv et svar

