Tid til crossfit

11 mar

Om en halv times tid tager jeg til Crossfit i FW. Jeg har brug for at løfte tungt efter min hviledag i går. Og piger kan I så begynde at løfte lidt tungt, fremfor altid at tage 2 kg.’s vægte? 😉 Hvis I vil se resultater hurtigt skal I løfte så tungt at det er umuligt for jer at tage en eneste gentagelse til.

Går I til crossfit og hvad synes I om det?

5 kommentarer to “Tid til crossfit”

  1. Jessica 20. maj 2012 hos 12:52 #

    Fed blog I har! Jeg vil helt sikkert kigge her ind igen. Jeg vil dog liige påpege, at det absolut ikke er sundt for kroppen at træne med tunge vægte, hvis man ikke har trænet sig selv op til det. En sådan overbelastning kan give slemme skader. Pudsigt nok har jeg faktisk lavet et lille indlæg om, hvor vigtigt det er at lave styrkeøvelser korrekt og at man fokuserer på mange gentagelser med let belastning. Måske kunne I finde noget brugbart på min blog? Jeg er ganske ny herinde på wordpress! Mit primære fokus er kost, motion og velværet – bl.a. hvordan vores psyke har en kæmpe indflydelse.

    Hilsen Jessica!

    • Fit For Livin 20. maj 2012 hos 18:16 #

      Det har du ret i 🙂 Men det har vi da heller aldrig givet udtryk for er sundt eller smart? Det er helt almindelig logik at man træner sig selv op og tager det stille og roligt, og ikke presser sig selv for hårdt når man er ny. Alt andet vil være dumt og selvfølgelig skal man ikke overbelaste sig selv, men hvis man vil have synlige og tonede muskler skal der tungere vægt til frem for lav belastning og mange gentagelser. Det fører i det lang løb ikke til andet end udholdenhed. Vi har selv en stor viden om styrketræning og hvordan man opbygger et program, og føler vi kan rådgive folk. Så vil nok ikke kun bruge dit indlæg til så meget, da vi er af en anden overbevisning. Held og lykke med din blog 🙂

      • Jessica 20. maj 2012 hos 23:38 #

        Det var bare en af de sidste sætninger, jeg tog ret bogstaveligt “Hvis I vil se resultater hurtigt skal I løfte så tungt at det er umuligt for jer at tage en eneste gentagelse til.” Jeg forstår nu godt, hvad du mener, og med du skriver nu, virker vi jo til at være enige. Jeg ved ikke, om du har læst mit indlæg, for jeg nævner også at man bliver nødt til at putte mere belastning på, men først senere.

        Og tak skal du have!

  2. minslankekur 11. marts 2012 hos 23:07 #

    Elsker den første billedserie 😉 Helt genialt sjov, og so true!

    • Fit For Livin 11. marts 2012 hos 23:13 #

      Det er nemlig SÅ sjovt og så rigtigt! 🙂 Grinede også helt vildt!

Skriv et svar

