Motivationsboard

9 mar

Sund kost og motion fire gange om ugen er ikke lige sjovt hver dag, så derfor er det godt at have et motivationsboard til de dage hvor man virkelig bare ikke gider. Sådan nogle dage har jeg hver eneste uge, og når de kommer holder jeg virkelig bare godt fast i tanken om mit mål og kigger på mine motivationsbilleder, og før jeg ved det er motivationen tilbage. Det betyder at jeg i dag faktisk glæder mig til styrketræning + cardio 🙂

I dag var min ugentlige vejedag og der er røget 500 gr. siden sidst hvilket er helt i orden. Jeg har jo samtidigt taget på i muskler og mit tøj sidder løsere, så det går den rigtige vej. Nu er jeg kun 3 kg. fra mit endelige mål, og det vil jeg gerne opnå inden 1. maj hvor vi skal på ferie.

Oplever I også at jeres motivation svinger og har I nogle gode fif til at overkomme udfordringerne?

Advertisements

6 kommentarer to “Motivationsboard”

  1. Amalie 10. marts 2012 hos 12:22 #

    Hejsa! 🙂

    Faldt over din/jeres blog i går, og jeg er virkelig glad for at have fundet den 🙂

    Jeg er 21, og jeg har altid dyrket meget motion, spillet fodbold i 12 år, og det har derfor aldrig være nødvendigt for mig at fokusere på min vægt. Men med årene ændrer kroppen sig jo, og jeg har lige så stille taget på – uden rigtig at ændre på mine vaner. Jeg er for et par måneder siden flyttet ind til byen og er derfor mere eller mindre stoppet med at spille fodbold desværre, men jeg løber rigtig meget og sørger for at holde mit aktivitetsniveau oppe – jeg har bare rigtig svært ved at tabe mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, når nu jeg i forvejen træner meget – løber sådan 7-8 km tre/fire gange om ugen og laver også styrketræningsøvelser derhjemme. Jeg kan godt se, at det nok er min kost jeg skal gøre noget ved, men jeg spiser i forvejen også sundt med meget grønt, proteinrigt og med få kulhydrater. Har du en idé til, hvad jeg kan gøre anderledes? Jeg vil meget gerne tabe mig fem kilo, så det er ikke meget, men det er lige de kilo der gør, at jeg vil komme til at føle mig fantastisk. Det er virkelig svært at holde motivationen, når nu jeg er meget aktiv, men resultaterne udebliver 😦

    Knus Amalie

    • Fit For Livin 10. marts 2012 hos 13:47 #

      Hej Amalie. Ej det er vi bare rigtig glade for at høre 🙂

      Det lyder virkelig som dit motionsniveau er højt og du får den cardio du skal have, for du løber virkelig langt og ofte. Du skriver du laver styrketræning derhjemme, hvilket er rigtig godt. Du er ikke tilmeldt et center? For så kun du supplere op med styrketræning der, da man har lidt flere muligheder for at løfte tungt. Det jeg får de bedste resultater ud af, er at starte med en times styrketræning og så slutte af med cardio (løb, cykel m.m.). Ved at starte ud med styrketræning, forbrænder kroppen flere kalorier efterfølgende via cardio. Du kun også overveje andet cardio end løb, eller at ændre det lidt. Kroppen vender sig hurtigt til en motionsform, og derfor skal man udfordre sig selv konstant. Du kun cykle lange tur et par gange om ugen, løbe intervaltræning i stedet for, tage en masse ture op og ned af trapper eller noget holdtræning.

      Angående kosten er den endnu vigtigere end motion. Har du set mit indlæg der hedder “7 måltider om dagen”? 🙂 Jeg har nemlig som dig haft problemer med at smide de sidste 5 kg. men efter jeg er begyndt at spise små portioner ofte er der virkelig sket noget. Samtidigt er mit fokus på at få så meget protein som muligt, da det mætter virkelig godt og dertil tæller jeg kalorier i starten, så jeg har styr på hvad jeg indtager. Hvis du også skal smide de sidste kg. skal du nok ligesom mig ligge på 1400/1500 kcal om dagen. I samme blogindlæg henviser jeg i kommentarfeltet til et ernæringsprogram man kan hente gratis på nettet, så man kan kontrollere hvor meget man indtager på en dag 🙂

      Jeg er sikker på du nok skal nå dit mål, så du må endelig ikke give op. Skriv gerne igen hvis du har flere spørgsmål. En af dagene vil jeg også dele mit styrketræningsprogram, det kan måske inspirere 🙂

      Venligst Danica

  2. louise. 9. marts 2012 hos 18:48 #

    Tillykke med vægttabet!

    Jeg startede her i januar med at træne igen, efter en lang pause (7-8 måneder).
    Jeg har ikke rigtig tabt mig rigtigt, selvom jeg træne 3-4 gange om ugen, men kan selvfølgelig mærke jeg er blevet mere fit, og jeg kan tydeligt se det på min krop også! – men at tallet på vægten falder, giver nu ellers altid lidt ekstra for mig 😦 øv øv, det sker nok ikke rigtig….

    Men kom til at tænke på hvordan du træner? Går du i fitness center? På hold, eller træner du selv. Hvilke motionsredskaber bruger du (tænker løbebånd, cykel osv.)
    Laver du styrke træning – maskiner eller løse vægte??

    Jeg bruger selv rigtig mange hold, hvilket jeg synes er rigtig fedt, fordi det holder min motivation oppe, når jeg ikke rigtig har nogle at træne med.

    • Fit For Livin 10. marts 2012 hos 00:12 #

      Mange tak Louise 🙂 Jeg synes det er flot du træner så meget og det vigtigste er du kan se det på din krop. Jeg kender dog godt det med at det motiverer ekstra når man kan se det på vægten, men hvis du feks styrketræner meget tager du på i muskler mens du taber fedt, og det kan være derfor du ikke taber dig. Har du prøvet at måle dig eller tage billeder under forløbet? Hvor meget skal du tabe/stramme op? Hvis det drejer sig om få kg. kan det også sagtens være derfor, da det simpelthen bare er fedtet der omdannes til muskler 🙂

      Jeg har førhen brugt hold meget, men jeg fik slet ikke den ønskede effekt ud af det. Faktisk mener jeg at hold som stram op og mave/balle/lår er nytteløse, da det udelukkende er syretræning. Min kæreste har lagt et super godt styrketræningsprogram til mig som jeg laver i fitness centeret, som jeg træner ca. 3/4 gange om ugen. Det er virkelig hårdt, og fokus er på få gentagelser med højt vægt, og efter 2 uger kan jeg allerede se resultater. Det er både med maskiner og løse vægte, og efter styrketræning cardiotræner jeg i 15/20 min. De andre dage bruger jeg hold som crosstraining, step og thai bo – altså hold med fokus på forbrænding. Ellers laver jeg øvelser herhjemme via youtube eller tager ture op og ned af vores mange trapper 🙂 Det vigtigste for mig er at jeg rører mig hver dag. Jeg forstår godt du godt kan lide holdtræning, men jeg vil anbefale dig at supplere op med styrketræning siden af. Jeg ligger mit program ud en af dagene, måske kan det inspirere? 🙂 Det er ihvertfald noget alle piger kan være med på.

      • louise 10. marts 2012 hos 18:50 #

        altså tror ikke rigtig jeg kan gå ned i vægt, da jeg jo stort set havde mistet alle muskler. havde selvfølgelig fået en del fedt rundt omkring, men har ikke været overvægtig, så tror også bare at musklerne tager fedtets kilo.. 🙂 men er glad for jeg kan se resultater!

        er enig i at hold som stram op og mave-balle-lår ikke rigtig hjælper, men der hvor jeg træner (fitnessdk), har vi noget der hedder bodypump, ved ikke om du kender det. men det er styrke træning, men i tempo så man også får en masse sved på panden – dette er jeg super glad for, og jeg synes det er vildt sjovt – og resultaterne kommer også hurtigt her. ellers går jeg meget til spinning, for at få forbrændt en masse kalorier.

        beskrivelse af bodypump – der er også en lille video med nogle af de øvelser vi laver:
        http://www.fitnessdk.dk/traening/holdbeskrivelser/Pages/BODYPUMP.aspx

        men ja – det kunne være fedt hvis du lagde dit træningsprogram op! og så må i også gerne ligge flere sunde opskrifter op! – også f.eks. af almindelige frokostretter eller aftensmad osv. elsker sund inspiration! 🙂

        god weekend!

      • Fit For Livin 10. marts 2012 hos 19:12 #

        Så længe du kan se resultater i spejlet er du på rette vej 🙂

        Jeg kender godt bodypump, det hedder bodyfit i FW og har gået til det meget. Jeg bruger det stadigvæk engang imellem, men det giver ikke helt det samme som styrketræning, da man alligevel har lidt flere gentagelser man skal igennem til bodyfit. Men synes klart det er det bedste hold i centrene, så det skal du endelig fortsætte med 🙂 uhh spinning er jeg ikke god til, ikke fordi det ikke er effektivt, jeg har bare virkelig svært ved at gennemføre en time da jeg hurtigt keder mig. Men synes det er sejt nogen kan gå til det fast, for hold op det er hårdt!

        Jeg vil klart tage dine forslag til os, og dele opskrifter på andet sund mad som frokostretter og aftensmad. Det er nemlig altid lidt svært at finde på nye sunde ting selv.

        God weekend til dig 🙂

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: