My goals for a fit body (with pictures)!

28 feb

Det her indlæg er lidt grænseoverskridende, men også nødvendigt. Både for mig selv og for jer læsere, der eventuelt selv bliver motiveret i jagten på optimal velvære og en fit krop i balance.

Min plan er at jeg vil billeddokumentere min krop og dens udvikling løbende, for at kunne se resultater i sidste ende, og den rejse vil jeg gerne inddrage jer i . Så forpligter det ligesom også lidt mere 🙂

København sommeren 2011

Jeg har aldrig været overvægtig, men der har været tider hvor motion og kost ikke har været lige så vigtigt for mig, som det er i dag. Dette var primært i teenageårene, hvor jeg simpelthen ikke vidste bedre. Det kom dog af sig selv omkring 19 års alderen og da jeg mødte min kæreste i 2007, der altid har trænet seriøst og spist sundt, blev jeg bidt af det. Jeg var derfor tilfreds i flere år hvor jeg dedikerede mig til min krop og behandlede den godt. Det sidste år er jeg dog faldet lidt af på den igen, af forskellige grunde, og derfor har jeg nu taget mig sammen så jeg kan blive fit til sommer, og være stolt af min krop.

Jeg skal tabe mig i omegnen af 3, 5 kg. (har allerede tabt det første i uge 1). Det vigtigste for mig er dog ikke at tabe mig, selvom jeg vejer mig i ny og næ. Det vigtigste er derimod at jeg bliver tilfreds med mit spejlbillede. Og det bliver jeg altid når jeg har spist sundt og trænet minimum 4 dage om ugen over en længere periode. Det her er min 2 uge, og det går faktisk rigtigt godt. Det er ikke en slankekur, men en livsstilsændring der skal definere resten af mit liv. Byture er derfor skåret ned til maks. 1 gang om måneden (jeg er alligevel ved at blive for gammel til det) og jeg må kun synde med et måltid om ugen. Det er faktisk ikke engang så svært igen. Første uge var værst, men nu har jeg ikke engang lyst til at spise usundt. Derimod laver vi kun nærende måltider og sunde snacks, med gode råvarer, der smager mindst lige så godt, hvis ikke bedre, end noget usundt.

Mexico sommeren 2011

Jeg vil gerne være stolt af min krop og være i god form. For mig handler det altså om at stramme op, og hvis der ryger nogle få kilo er det også bare skønt.

Motionen er utrolig vigtig, men jeg har også erfaret at kosten er endnu vigtigere for mig. Når jeg spiser varieret, små måltider og ofte (7 gange dagligt), ser jeg meget hurtigere resultater. De dage jeg ikke træner i centeret, supplerer jeg op med Youtube videoer og tager en tur op og ned af vores trapper 3 gange (se tidligere indlæg her). Jeg sammenligner mig ikke med nogle, men lader mig udelukkende inspirere. Vi er ikke alle skabt til at ligne en Victorias Secret model, og det er vigtigt at erkende. Jeg er født med former, hvilket skyldes min sydeuropæiske gener, og arbejder med dem og ikke imod dem. Jeg elsker former og synes en kvinde som Kim Kardashian er super smuk. Mine former skal bare lige optimeres så de kommer mere til deres ret, som de gjorde førhen:)

Savner sommer!

Rom 2008 - Tilbage til det her...

Rom 2008 - og det her.

Planen er at opdatere 1 gang ugentligt med min proces. Jeg håber I vil tage del i min, og min kærestes rejse, og hvis I har nogle spørgsmål til fremgangsmåde, kost, motion, motivation osv. så stil dem endelig. Del endelig også ud af jeres egne erfaringer – så kan vi hjælpe hinanden 🙂

// Danica

14 kommentarer to “My goals for a fit body (with pictures)!”

  1. Simone 14. marts 2012 hos 20:26 #

    Det er bare duper fedt at du er motiveret til at komme i gang træning og blive strandklar.
    Forgøger også selv. 😀

    Men må sige at jeg ikke rigtig ser den store forskel fra 2008 til 2011. Du ser super godt ud på begge billeder 🙂

    //Simone – voresboble.dk

    • Fit For Livin 14. marts 2012 hos 20:29 #

      Mange tak Simone 🙂 Man er sin egen største kritiker, men har det også fint nu. Vil bare være rart hvis der skete lidt 🙂 Sejt du også er igang. Og du ligner allerede en der er i super form!

  2. Emma 1. marts 2012 hos 10:11 #

    Hvad består de ca. 7 måltider du spiser om dagen så af? 🙂 Det kunne være fedt at høre.. Synes tit selv det kan være svært at finde inspiration til små gode måltider.

    • Fit For Livin 1. marts 2012 hos 11:08 #

      Jeg laver et separat indlæg om det en af de kommende dage 🙂 Det er nemlig tit svært at finde inspiration.

  3. Natasja 29. februar 2012 hos 15:28 #

    Super fin blog du har dig her 🙂

    http://www.natasjasunivers.blogspot.com

    • Fit For Livin 29. februar 2012 hos 18:59 #

      Det er vi glade for at høre 🙂 Vi håber du har lyst til at blive hængende.

  4. sundhedsbureauet 29. februar 2012 hos 00:35 #

    hej, jeg er selv ny her på blog universet, og faldt over jeres spændende og inspirerende blog, som jeg vil glæde mig til at følge fremover. Jeg er diætist og beskæftiger med dagligt med ernæring og sundhed og motion, så det er altid dejligt at høre andres oplevelser med bl.a. vægttab. Jeg er sikker på, at du nok skal få smidt de 3,5 kg inden sommerferien, og måden du gør det på, er jo helt fantastisk. Håber at andre kan få inspiration af at følge jeres blog. Se gerne med på min, hvor jeg vil blogge om forskellige emner indenfor sundhed og ernæring.
    http://sundhedsbureauet.wordpress.com/
    Best of luck, Lone 🙂

    • Fit For Livin 29. februar 2012 hos 08:47 #

      Mange tak for din fine kommentar 🙂 Og dejligt du vil følge med. Vi vil straks tjekke din blog ud, lyder rigtig spændende – både din ideer til blogging og din uddannelse. Venligst Danica & Rasmus

  5. Caroline 28. februar 2012 hos 22:45 #

    Glæder mig til at følge med fremover! Jeg har selv lagt min livsstil om angående mad og især motion, og tabte mig ca. 10 kg fra juni til september.

    Dette inspirerer mig meget, da jeg lige mangler det sidste 😉 Går meget op i, at min krop skal være sund (især indeni), og håber på at se det i spejlet, som jeg gerne vil, her til sommer.

    Er interesseret i, at høre mere om jeres kost, og måske et ugentligt skema for jeres motion, da det især er angående motion jeg er ekstremt ukreativ og ender i mine løbesko hver gang.

    Kærligst Caroline

    • Fit For Livin 28. februar 2012 hos 22:54 #

      Tak for din kommentar Caroline. Og hvor er det flot du allerede har smidt 10 kg., er sikker på de sidste nok skal komme af og du bliver tilfreds med dit spejlbillede inden sommeren 2012 🙂

      Tak for din tips, vi vil meget gerne dele ud af vores kost og vores ugentlige motion, det vil vi lave indlæg om i de kommende dage. Jeg kender godt det med at være uinspireret i forhold til motion og kost, men jeg er faktisk på det seneste (Danica), især blevet glad for simple motionsformer kombineret med den rutinemæssige træning i fitness centeret. Bl.a. crossfit, bruge vores trapper, youtube videoer osv. Det vigtigste er at variere sin træning, da kroppen ellers hurtigt vender sig til den samme træningsform. Men det skal vi nok skrive meget mere om senere i et indlæg dedikeret til netop dette 🙂

  6. nataschacoester 28. februar 2012 hos 14:15 #

    Bare klø på, 3,5 kilo er heldigvis overkommeligt, jeg burde tabe mere end det 😉 held og lykke med det, håber det lykkedes for dig.

    • Fit For Livin 28. februar 2012 hos 14:23 #

      Mange tak. Ja, det er helt klart overkommeligt 🙂 Det svære ligger i at opbygge muskelmasse samtidig med jeg forbrænder fedt 🙂 Vægten er ikke så vigtig igen.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året der gik + Målsætninger for 2013 « Fit For Livin - 1. januar 2013

    […] Som lovet kommer der hermed en recap af året, der gik + målsætninger for 2013. Vi er egentlig ikke specielt fan af nytårsfortsætter, da langt de fleste dropper dem igen inden januar er ovre. Derfor kalder vi dem for målsætninger, og de har for os været i fokus i hele december og kommer også til at være det resten af året. I kan se mine tidligere målsætninger lige her og her. […]

  2. 7 måltider om dagen?! « Fit For Livin - 1. marts 2012

    […] kalorietal for at opnå de ønskede resultater. Se mine målsætninger for krop og velvære lige her. Når jeg har opnået min idealvægt og er tilfreds, vil jeg selvfølgelig sætte det op igen […]

Skriv et svar

