Hjemmelavede Proteinbars

26 Feb

Nu hvor det er weekend synes jeg det er på sin plads at fotælle hvad vi spiser for at føle vi får noget ekstra godt til weekenden.

Vi har en kærlighed for chokolade her i hustanden, og derfor var det oplagt at lave sin egen sunde version af en chokoladebar.

Lad os se på ingredienserne:

  • Havregryn 90 gr
  • Müsli 75 gr
  • Rosiner 75 gr
  • Chokolade Proteinpulver 130 gr
  • Mælk 100 gr
  • Honning 45 gr
  • Peanutbutter 45 gr
  • 70% mørk chokolade 40 gr

Fremgangsmåde:

Bland havregryn, Müsli, Rosiner og Proteinpulver i en skål.

Samtidig blander du Mælk, Honning, Peanutbutter og chokolade i en micro venlig skål.

Dernæst smeltes chokoladen i skålen ved ca 1 min. i microbølgeovnen.

Smider det hele sammen og får en tør masse (skal måske have en anelse ekstra mælk, men pas på, massen skal være rimelig tør).

Form massen i en rektangulær form og smid det på køl.

30 – 60 min senere har du nogen velsmagende Proteinbars du bare kan skære ud.

Energifordeling (1/8 af massen)

ca 260 kcal.

Protein 17,5

Kulhydrat 32,5

Fedt 6,25

VELBEKOMME

10 kommentarer to “Hjemmelavede Proteinbars”

  1. Pia Sabine 29. februar 2012 hos 11:34 #

    Det er første gang jeg ser din blog. Lækkert design, I LIKE :O)
    Overvejer at lave dine proteinbare næste gang. Jeg veksler lidt imellem Atkins og min egen opskrift (se den på min blog, hvis du får tid og lyst)

    Glæder mig til at læser videre :O)


    Pia Sabine

    • Fit For Livin 29. februar 2012 hos 11:38 #

      Det er vi bare rigtige glade for at høre 🙂 Proteinbarer er virkelig gode som snack eller efter træning, og vi vil helt klart se nærmere på din opskrift på din blog. Man kan altid bruge forbedringer eller lave nye slags 🙂 Ha en skøn dag.

  2. Fudjan 28. februar 2012 hos 04:25 #

    IIIIh tak for fif! 🙂

    • Fit For Livin 28. februar 2012 hos 10:17 #

      Det var så lidt, håber du kan lide dem 🙂 Vi synes i hvertfald det næsten er ligesom slik. Vi får flere op skrifter i løbet af næste uge. Kig endelig med 🙂

  3. Christine 26. februar 2012 hos 15:48 #

    Spændende! Jeg har lige opdaget jeres blog i dag og vil helt sikkert følge med fra nu af 🙂

    • Fit For Livin 26. februar 2012 hos 16:02 #

      Tusind tak for din kommentar og fordi du vil følge os 🙂 Det er vi rigtige glade for.

      Og fin blog du har, din stil er meget lig min – elsker fashion. Følger dig nu på Bloglovin 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hjemmelavede proteinbarer – to die for | Workout with me - 18. juli 2013

    […] det altså også bare for fedt at lave tingene selv! Så da min levering kom ind af døren og med Fit For Livin’s opskrift i baghovedet, gik jeg straks i gang. Og resultatet blev simpelthen for vildt! De smager […]

  2. Repost: Proteinbarer by Fit For Livin’ | - 9. maj 2013

    […] på og udviklet for flere år tilbage og som vi laver flittigt stadigvæk! Vi henviser til vores indlæg fra februar sidste år, hvor vi delte den på bloggen første gang. Sidenhen har de ofte været […]

  3. Food inspiration « Fit For Livin - 2. juli 2012

    […] Hjemmelavede proteinbarer finder I lige her. De mætter utroligt godt og fungerer godt som en post […]

  4. Proteinpulver all the way! « Fit For Livin - 29. februar 2012

    […] Proteinpulver smager virkelig godt, og mulighederne er uendelige. Du kan bruge det i din smoothie, i en proteindrik, i din morgenmad, til pandekager, muffins og til hjemmelavede proteinbarer som vi lavede lige her. […]

Skriv et svar

