Dødløft – Styrk din kerne

23 feb

Første træning efter bloggens oprettelse. Er sprængfyldt med motivation og lyst til at udfordre mig selv til at yde maximalt nede i centeret.

Dagens træning bestod af en hård omgang rygtræning med det hele. Efter en hård udmattende træningssession kan jeg konkludere. Elsker øvelsen Dødløft. Dette er en stor basisøvelse til at styrke ens kerne. Dødløft rammer ikke kun din ryg men hele din kerne, samtidig med at du aktiverer hele kroppen. Et hvert rygprogram burde opbygges omkring denne øvelse.

Har selv døjet med rygproblemer da jeg var yngre, og kan med erfaring sige at træning af ens ryg hjælper dig med at få støtte omkring din rygsøjle, som derved kan afstresse meget.

Skal dog siges at dødløft er en øvelse man skal respektere, og sikre sig at man løfter rigtigt. Få evt. en medarbejder i dit lokale center til at vise dig korrekt udførelse.

Her er også en kort youtube video som giver en kort introduktion

Efter sådan en hård gang træning, skal man bruge noget diesel til maskinen. Det behøver ikke altid være fancy og kompliceret. Vi gør ofte det i den travle hverdag, at holde det simpelt.

Fx. aftensmaden i dag består i sit hele:

300 gram kylling filet

300 gram grønsagsblanding

100 gram fuldkornspasta

dressing ..

fromage frais, ketchup, sennep og citron

Nemt, simpelt og smager skønt 🙂

Grønsager, kylling og pasta.

Fromage frais, en smule ketchup, en smule sennep og en sjat citron.

Værsgo' - pasta bliver delt 40/60 mellem kæresten og jeg for at passe kcal indtaget.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: